וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עיטור הנשיא יוענק לאזרחים גיבורים

11.5.2011 / 12:21

הח"כים רוברט טיבייב ומירי רגב יעלו הצעת חוק הקוראת להקמת מנגנון הוקרה לאזרחים שפעלו בגבורה. הצעת החוק, המאמצת מודל בריטי, נובעת מהסערה הציבורית סביב ההכרה בנספי השריפה בכרמל

בעקבות הדיון הציבורי הסוער שפרץ בשבוע שעבר בנושא ההכרה בכבאים שנספו בשריפה בכרמל כחללי צה"ל, יזמו חברי הכנסת רוברט טיבייב (קדימה) ומירי רגב (ליכוד) הצעת חוק במטרה ליצור מנגנון הוקרה חלופי. המנגנון מיועד להוקיר את אנשי מכבי האש, מד"א, זק"א ואזרחים אחרים שסיכנו את חייהם למען הצלת אחרים. הצעת חוק עיטורי הנשיא תונח על שולחן הכנסת ביום שני – יום פתיחת מושב הקיץ של המליאה.

על פי הצעת החוק, נשיא המדינה יקבע קריטריונים לפיהם יוענק "עיטור הנשיא" לאזרחים שיימצאו ראויים לכך. הצעת החוק מתבססת על מודל בריטי שהחל להיות מיושם במהלך מלחמת העולם השנייה. בספטמבר 1940 הכריז מלך בריטניה, ג'ורג' השישי, על החלטתו להעניק עיטורים "על מעשי גבורה גדולים או אומץ בולט בנסיבות של סכנה קיצונית".

אחד הסיפורים שעוררו את עניינם של חברי הכנסת, הוא של הדיילת ברברה גיין הריסון שזכתה לאחר מותה, בשנת 1969, באות גבורה, לאחר שסייעה לנוסעים להימלט ממטוס שהתרסק בנמל התעופה הית'רו. "אם סיפורה של הדיילת היה מתרחש בישראל, יכול היה להיווצר שיח דומה על הכרתה כחלל צה"ל או מערכות ישראל", מסבירים טיבייב ורגב. "בבריטניה העניקו פתרון נכון, שעה שבנו מערכת עיטורים אזרחית. אנו רוצים לאמץ מודל זהה שישאיר לנשיא את החופש להעניק את העיטורים שיהיו על שמו, כדמות הממלכתית הראשונה במעלה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully