וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נכיר בכל אינץ' בפלסטין, אך לא בישראל"

11.5.2011 / 9:35

בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, מזהיר כי הרגיעה הזמנית בעזה אינה מסמלת את סוף הסכסוך בין הצדדים, וכי הארגון יכיר במדינה שתתפרש על כל שטחי פלסטין - אך לא יכיר בישראל

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, אמר הבוקר (רביעי) כי ארגונו יהיה מוכן להכיר במדינה פלסטינית, שתתפרש "על כל אינץ' משטחי פלסטין". זאת, לדבריו, מבלי להכיר במדינת ישראל, מכיוון שהדבר "יבטל את זכותם של הדורות הבאים להשתחרר". את הדברים אמר א-זהאר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

בראיון, העלה א-זהאר תהיות לגבי אופיה של אותה מדינה פלסטינית. "מה יהיה שטחה? האם העם בגדה וברצועה הם אזרחיה?". כמו כן, תהה א-זהאר מה יעלה בגורלם של "חמישה מיליון פלסטינים בחו"ל", והאם תבוטל זכות השיבה.

"לא מן הנמנע שישראל תנסה לפגוע באבו מאזן"

בהתייחסו לרגיעה הזמנית בין חמאס לישראל ברצועת עזה, הבהיר א-זהאר כי זו הושגה "במסגרת ההתנגדות" - ולא נועדה לבטלה. א-זהאר העריך כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יתקשה לבקר בעזה בזמן הקרוב, "נוכח סיבוכים שנגרמו בעקבות הפילוג בין פתח לחמאס", ואמר כי קיים ספק גדול שארגון הפתח יחנוך מחדש את משרדיו ברצועה "בשלב זה". עם זאת, ציין א-זהאר כי לאחר הסכם הפיוס שהושג בין הפלגים, יש לערוך פיוס גם בין המשפחות והחמולות הפלסטיניות.

בראיון, התריע א-זהאר כי לא מן הנמנע שישראל תנסה לפגוע באבו- מאזן בעזה. לדבריו, הוא אינו בטוח אם קיימים ביטחונות ש"ישראל לא תשלח משתפי פעולה שיירו לעברו, או שמשפחות יחליטו לפתוח באש, להפגין או להשליך עליו אבנים".


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully