וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: "הכרעה בעניין קצב בימים הקרובים"

11.5.2011 / 13:14

צוות ההגנה של הנשיא לשעבר טען כי יש לדחות את תחילת ריצוי העונש שנגזר על קצב שכן קיים סיכוי שהוא יזוכה בערעור. הפרקליטות: "דין קצב כדין אחרון חוטבי העצים". הכרעה בתוך "ימים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ודניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

הדיון בבקשת עיכוב תחילת ריצוי העונש של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הסתיים בצהרים (רביעי) בבית המשפט העליון ללא הכרעה. השופט יורם דנציגר הודיע שהחלטה בנידון תתקבל בימים הקרובים. בפתח הדיון, אמר פרקליטו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן כי להערכתו קיים סיכוי טוב שקצב יזכה בערעור. "נשיא המדינה הוא המייצג והמגלם את מדינת ישראל", אמר פלדמן, "קיימת אפשרות שהנשיא לשעבר ייכנס לכלא, עם כל הסמליות, עם כל טקס ההשפלה, ולאחר מכן הוא יזוכה. בית המשפט צריך לשקול ביתר עניין את סיכויי הערעור".

כדי להצדיק את דחיית ריצוי העונש, ציין פלדמן כי קצב לא היה מסוכן לציבור היה משוחרר מאז נחשפה הפרשה, וגם לאחר הגשת כתב האישום ומתן הכרעת הדין וגזר הדין, הפרקליטות לא ביקשה לעצור אותו. "ברור שאין שום שמץ של כוונה להתחמק מהעונש", הבהיר הפרקליט.

פלדמן סקר את האופן בו פירשו שופטי בית המשפט המחוזי את יחסי קצב ו-א' ממשרד התיירות, בהן הברכה לשנה החדשה שכתבה לו, ואמר כי "לבית המשפט היתה מגמה ברורה בהכרעת הדין, והיא מגמה שלא חזקת החפות עומדת מאחוריה, אלא חזקת האשמה". פלדמן הוסיף כי "בית המשפט התעלם מהשקרים הבוטים והברורים של א' וקבע את כל התיק על מהימנות של מישהי שהתגלתה כשקרנית". לאחר מכן הדגיש עורך הדין את האפשרות, אותה הכחיש קצב בעבר, כחי בין השניא לשעבר ל-א' התקיימו יחסי מין בהסכמה, כפי שעולה לדבריו מהעדויות והראיות.

לטענותיו של פלדמן השיבה התובעת במשפט, עו"ד רונית עמיאל שהגנה בדיון על אמינותה של א'. לדבריה, בפני שופטי בית המשפט המחוזי הוצגו הקלטות מעשר חקירות של א', שמהן היה ניתן להתרשם מהאותנטיות של התפתחות גרסתה, וכמה היה לה קשה לדבר על האונס. אולם, כפי שנטען במשפט, עמיאל אמרה כי כבר זמן קצר לאחר מקרי האונס פנתה א' למספר אנשים וחשפה בפניהם שהוטרדה מינית.

פרקליט נוסף של קצב, עו"ד ציון אמיר, התייחס בדיון לאישומים ביחס למתלוננות ה' ו-ל', שלא הוזכרו בערעור. "מדובר באישומים שמהותם הם חיבוקים בלבד ואמירות מסוימות, לא מדובר היה במעשים פולשניים, כוחניים או מבזים. מדובר באירועים שלא היו בעלי אופי מיני מובהק". הוא טען עוד כי גרסת המתלוננות החלה כאשר שתיהן טוענות כי לא חשו שהוטרדו מינית, אולם עם הזמן התפתחה הגרסה שלהן, שהפכה לחמורה יותר.

מנגד, הפרקליטות ביקשה לדחות את בקשת עיכוב תחילת ריצוי העונש שנגזר על קצב. "מבחינה משפטית מדובר בתיק שגרתי. אדם שהורשע בעבירות מין, קיבל עונש מאסר מכביד ועכשיו מבקש עיכוב ביצוע", אמר נציג הפרקליטות, עו"ד אריה בנדר. הוא גם הביע חשש כי ייפגע אמון הציבור במערכת המשפט אילו תתקבל בקשת עיכוב הביצוע. "צריך להראות שאמות המידה שחלות על הנשיא לשעבר הן אותן אמות המידה שחלות על חוטבי עצים ושואבי מים", הוסיף חברו לתביעה, עו"ד אריה פטר.

קצב, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס ועבירות מין נוספות, היה אמור להתחיל לרצות את מאסרו ביום ראשון, אולם, בשבוע שעבר הגישו פרקליטיו, עורכי הדין פלדמן, אמיר ואבי לביא, ערעור על ההרשעה והעונש, וכן בקשה לעכב את תחילת ריצוי המאסר. שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר קבע כי המאסר יתעכב עד להכרעה בבקשת עיכוב הביצוע.

עדכון ראשון - 9:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully