וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: בית המשפט דן בעיכוב כניסת קצב לכלא

גלעד גרוסמן ורמי שני

11.5.2011 / 9:10

בית המשפט העליון דן בבקשת הנשיא לשעבר משה קצב, לעכב כניסתו למאסר עד ההחלטה בערעור שהגיש על הרשעתו באונס. פרקליטיו: "אוי לבושה שתכסה פנינו על שכלאנו נשיא על לא עוול בכפו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

מאמץ אחרון למנוע את המאסר: בבית המשפט העליון החל הבוקר (רביעי) הדיון בבקשתו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לעכב את תחילת ריצוי העונש שנגזר עליו, עד להכרעה בערעור שהגיש בשבוע שעבר על הרשעתו. החלטת השופט צפויה כנראה להינתן בתוך מספר ימים ולא בסוף הדיון היום. לאחר שהתפלל בביתו קצב יצא לבית המשפט העליון מלווה באחיו, יורם, ובבנו, אריאל. עם הגעתו לבית המשפט הוא נכנס מיד לאולם, כאשר הוא מוקף במאבטחים שהפרידו בינו לבין צלמי העיתונות והכתבים.

קצב, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס ועבירות מין נוספות, היה אמור להתחיל לרצות את מאסרו ביום ראשון, אולם, בשבוע שעבר הגישו פרקליטיו, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, ערעור על ההרשעה והעונש, וכן בקשה לעכב את תחילת ריצוי המאסר. שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר קבע כי המאסר יתעכב עד להכרעה בבקשת עיכוב הביצוע.

בערעור מתחו פרקליטיו של קצב ביקורת נוקבת על בית המשפט המחוזי בתל אביב שהרשיע את קצב, וכן על המתלוננות נגדו. בערעור נטען כי א' ממשרד התיירות, שקצב הורשע כי אנס אותה פעמיים, שיקרה ומסרה גרסאות משתנות. "א' איננה שיה תמימה הפועה את עלילותיה בקול חלש הנוגע אל הלב, אלא מדובר באישה מניפולטיבית המאלתרת ללא גבול הסברים שקריים בכל עת, שגרסתה נהדפת על ידי ראיות אובייקטיביות", נכתב בערעור.

"קלף הנשיא" נשלף

עוד נטען, כי השופטים טעו כאשר אפשרו לנשים שלא נכללו בכתב האישום להעיד נגד קצב, ואף טענו כי חלקן "רכלניות פושקות פה שמצאו הזדמנות נאותה להשתתף באורגיית ההשמצות כנגד המערער מבלי שתרמו ואפילו גרם אחד למערכת הראיות כנגדו, אך הביאו את השמחה לאידו של המערער לבית המשפט". הפרקליטים גם מתחו ביקורת על כך שראיות שתומכות לטענתם בגרסת קצב, כמו הקלטות של א' ומכתב השנה טובה שכתבה, זכו לפרשנות הפוכה בקרב השופטים. עוד טענו, כי קצב היה צריך ליהנות מהגנה מן הצדק בשל המשפט הציבורי שנערך לו.

עורכי דינו של קצב הביעו ביטחון שהבקשה לעכב את תחילת המאסר תתקבל. זאת לטענתם בשל הסיכוי הגבוה שהערעור יתקבל. בבקשת העיכוב גם "שלפו" עורכי הדין לראשונה את "קלף הנשיא", וביקשו להתחשב בעברו. "ראוי שפרשה זו תסתיים כאשר קצב משוחרר ולא מובא באזיקים לבית המשפט העליון מבית הסוהר. אוי לאותה בושה ולאותה כלימה שתכסה את פנינו על שאסרנו וכלאנו את מי שהיה נשיא המדינה על לא עוול בכפו", נכתב בבקשה.

בתחילת השבוע התקיים דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה כדי לגבש את עמדת הפרקליטות לבקשה. במשרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא, ורק אמרו שעמדת הפרקליטות תוצג בדיון היום. כפי הנראה, הפרקליטות תבקש לדחות את בקשתו של קצב. זאת, מכיוון שהנוהל המקובל הוא שלא דוחים את תחילת ריצוי העונש של מי שנגזר עליו מאסר ממושך.

(עדכון ראשון: 21:28, 10.05.11)

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully