וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "הצלחת הישראלים - בזכות הדמוקרטיה"

10.5.2011 / 20:07

בטקס חגיגי בבנייני האומה הוענק פרס ישראל לעשרה חתנים וכלות, בהם יו”ר קבוצת מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. גדעון סער בטקס: "האיבה כלפי ישראל נובעת מקנאה בהצלחותיה"

טקס הענקת פרסי ישראל התקיים הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. בטקס הוענק, בין היתר, פרס ישראל בתחום המוסיקה לפרופ' נועם שריף, בתחום מדעי החיים לפרופ' יוסף שילה, לפרופ' מיכאל שוורץ בתחום חקר מחשבת ישראל וכמו כן, הוענק פרס מפעל חיים על תרומתה לחברה של חולדה גורביץ'.

שר החינוך גדעון סער, אמר בטקס כי הצלחתה של ישראל התחומים השונים נובעת מבחירתה בדמוקרטיה וכמו כן מעוררת טינה כלפיה מקרב שכנותיה. "אין ספק, שחלק מן האיבה הקנאית הרווחת באזורנו נגד ישראל מקורו בקנאה ובשונות", אמר סער, שהתייחס גם להפיכות שחלו לאחרונה בעולם הערבי ואמר כי "אנו מקווים, כי התהליכים שהחלו, בסופו של דבר, יסללו את הדרך גם לשלום". סער הוסיף כי לצד חשיבות חופש הביטוי והפלורליזם, יש להישמר, לתפיסתו, מחופש רב מידי: "סכנה לחברה חופשית יכולה לנבוע לא רק מניסיון לצמצם את מרחב החרות, אלא גם מגלישה למעין חופש מוחלט, חסר גבולות".

פרופ' רות גביזון, לה הוענק פרס ישראל בתחום חקר המשפט, נשאה אף היא דברים בטקס ואמרה: "אנו פועלים בישראל כחלק ממפעל תרבותי ולאומי שכולנו גאים בו. אנו מודים למדינה המאפשרת את פעילותנו ומכירה בה". גביזון הוסיפה כי "מדינה וחברה נמדדות בכיצד הם חוגגות את חגיהן. פעם בבוקר יום העצמאות היה מצעד צבאי, היום חידון התנ"ך חליף את המצעד, וטוב שכך. ישראל הוקמה כמדינת הלאום של העם היהודי וגם היום זהו טעם קיומה. אך ישראל זקוקה לחזון שיכול להתייחס לכל האזרחים שלה, יהודים וערבים, המחזיקים בכל האמונות וכל הדעות".

"הביא להישגים יוקרתיים ברמה הבינלאומית"

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי קיבל הערב את פרס ישראל לספורט. מזרחי בן ה-71 הוא איש הספורט השביעי שזוכה לכבוד הגדול, בעוד לפניו היו יעקב חודורוב, רלף קליין, איאן פרומן, יהושע רוזין ואסתר רות שחמורוב. פרס ישראל לספורט ניתן גם למכון וינגייט בשנת תשמ"ט.

כזכור, יושב ראש מכבי תל אביב נבחר על ידי וועדה מיוחדת שכללה את טל ברודי, אסתר רות שחמורוב וגילי לוסטיג לפני כחודשיים. בנימוקיה למתן הפרס ציינה הוועדה כי "מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית. פעילותו הציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט".

הבחירה במזרחי גררה לא מעט מחלוקות וביקורות מצד מספר ספורטאים ואנשי תקשורת והיתה לנושא מעורר מחלוקת בקרב לא מעט מחובבי ענף הכדורסל. לפני כחודש וחצי אף הגישו שלושה אוהדי כדורסל עתירה לבג"צ על מנת למנוע את הענקת הפרס ליושב ראש מכבי תל אביב, אך מספר ימים מאוחר יותר נדחתה העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully