וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה בשחקים: מבט על ישראל ממטס יום העצמאות

רמי שני

10.5.2011 / 19:54

ממטוס ההרקולס שהוביל את מטס חיל האוויר לכבוד יום העצמאות, ניבט נוף מדהים של ישראל החוגגת. הכנסת, באר שבע, קו החוף ויערות הכרמל השרופים. דברים שרואים משם

יש אנשים שבוחרים לחגוג את יום העצמאות במנגל בפארק הסמוך, הצטופפות על חוף, עמידה שעות בשיירת מכוניות בדרך למוזיאון שפתוח בחינם או פסטיבל כזה או אחר. אבל המקום הכי טוב להיות בו ביום העצמאות הוא טיסת חיל האוויר שעברה מעל כל הארץ היום (שלישי).

אכן, המטס מכיל בתוכו את כל מה שאנחנו אוהבים ביום העצמאות: המדחפים של מטוסי ה-'435' פולטים חום נורא שלא היה מבייש שום מנגל, הצפיפות בתא הטייס של סגן אלוף א"ג, מפקד הטייסת, היא בהחלט גדולה והאירוע נמשך כמה שעות. מדובר בפסטיבל של ארץ ישראל - מירוחם בדרום ועד צפת בצפון.

"נמריא מנבטים, נעשה טיסה קצרה מעל אזור הנגב, נחבור לעוד מטוסים ונמשיך לכיוון באר שבע, משם לירוחם, המכתש הגדול, דימונה, ערד וצפונה לכיוון ירושלים", הסביר א"ג והוסיף כי "אם מישהו לא מרגיש טוב, בגלל במפרים אוויריים באזורי ההר, הוא מוזמן להתקרב לאחד החלונות, להסתכל על הנוף ולהחזיר לעצמו את התחושה הנעימה של טיסה בשמים".

בחיל האוויר, הדיוק הוא על בסיס של עשיריות השנייה. אם למשל כתוב בתכנית המטס כתוב שב-11:07 צריך להיות מעל באר שבע, בדיוק בשעה שנקבעה עובר המטס מעל באר שבע. "העיר הפכה ירוקה", קבע בסיפוק אחד מתוך ארבעת הטייסים בעודו צופה על באר שבע מחלון המטוס והוסיף, "רואים את כל המזרקות החדשות שהופעלו שם בחודשיים האחרונים".

מטס חיל האוויר, יום העצמאות 2011. דובר צה"ל
מטס חיל האוויר, יום העצמאות 2011/דובר צה"ל

סמל קטן מעטר את גוף מטוס ההרקולס הראשון בשיירה, מעל ספרות הזנב. אין לטעות בסמל הזה: "המטוס הזה, הספציפי הזה, הוביל את הטיסה לאנטבה", הסביר א"ג, "הוא בשירות החיל קרוב ל-40 שנים". לפני מספר חודשים, א"ג הטיס באותו מטוס בדיוק את הרמטכ"ל הקודם, רב אלוף במילואים גבי אשכנזי, לטיסת הפרידה שלו.

המטס עבר מעל הכנסת, הצפין לבית שאן, טס לכיוון רמת דוד ומשם לגליל העליון. מעל צפת הורה א"ג להתחיל לפנות מערבה אל עבר חוף הים התיכון. פניה נוספת של 90 מעלות בנהריה, והמטס נע דרומה, כאשר מדי פעם מצטרפים גם כלי טיס אחרים שהשתתפו בו, בהם 13 מטוסי קרב וביניהם מטוס ה-F-16I החדיש, 7 מסוקים ומטוסים אחרים שנועדו לבצע משימות שונות, כמו איסוף מודיעין, תדלוק אווירי וכדומה.

ישראל מלמעלה, נראית כמו ישראל מלמטה, רק פחות צפופה. המרחב האווירי הכחול והשקוף, אפשר נוף חוויתי של כלל האזורים המיוערים, המדבריים, הבנויים והתעשייתיים. מלמעלה הארץ נראית נקיה מאוד, ובולטים בה השטחים שבהם נטועים יערות וחורשות. אזור השריפה בכרמל, עדיין נראה כמו צלקת גדולה ומבעיתה, בלב האזור הירוק.

במקום שהמטס עבר מעל חניונים, אפשר היה לראות את מכוניות המבלים, אבל כמו שנאמר בהתחלה: המקום להיות בו בשעות האלה הוא בהחלט המטס. גם אם אחרי שעתיים הוא נחת בנבטים והשותפים לו חזרו למציאות הצפופה של ישראל של מטה: "המטס נועד להראות את יכולתו של חיל האוויר ואנשיו, לכל עם ישראל תוך מסירת ברכת 'חג שמח'" סיים א"ג את דבריו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully