וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלמו ההכנות לפתיחת השיחות בין ישראל וסוריה

2.1.2000 / 23:16

שר החוץ לוי - ישראל תתבע שהנשיא אסד ישתתף בשיחות

שר החוץ, דוד לוי, אמר כי ישראל תתבע לשתף בהקדם את הנשיא הסורי אסד, בשיחות השלום. לדברי לוי לא מדובר בעניין של כבוד, אלא בהפגנת רצינות ומחוייבות לתהליך השלום. לוי הוסיף שאנו עדים להקשחת עמדות בצד הסורי, שאינה תורמת לתהליך. אם זאת ציין, כי סוריה הגיבה באופן חיובי לשורת צעדים בוני אמון שהציעה ישראל בסבב השיחות הקודם.
בינתיים נודע כי נקבע לוח הזמנים לשיחות באתר שפרדסטון שבמדינת וירג'ינה.
סבב השיחות יפתח בשעה 12:30(שעון ארה"ב) בצילום משותף של הנשיא קלינטון, ראש הממשלה ברק ושר החוץ א-שרע כשהם צועדים על גשר המוביל אל מרכז ההכשרה לטבע הסמוך לשפרדסטון. נמסר כי לא צפויה לחיצת יד בין ברק לא-שרע וכי לא ינשאו נאומים.
מייד לאחר מכן יפגשו שלושת המנהיגים ולאחר מכן יפגש הנשיא קלינטון עם ראש הממשלה ברק, באותה השעה תפגש שרת המדינה אולברייט עם שר החוץ הסורי א-שרע.
בין השעות 16:00 ל- 19:00 בערב תתקיים הפסקה בשיחות בשל צום הרמדאן. בשעה 19:00 תתקיים ארוחה משותפת עם הנשיא קלינטון. ביום ג' יחלו הדיונים בקבוצות העבודה. ישראל וסוריה הגיעו להבנה שתחילה ידונו בנושאי הנורמליזציה וסידורי הביטחון ובמועד מאוחר יותר ידונו בנושאי המים והגבולות. השיחות יתקיימו בשני אתרים, במרכז להכשרה לטבע ובמלון קלריון. נמסר על הדיונים יוטל איפול תקשורתי. השרה אולברייט תלווה את השיחות בכל אחד מן השלבים. הנשיא קלינטון פינה את סדר יומו וישתתף בשיחות לפי הצורך. עוד נמסר כי הנשיא קלינטון אמר שהשגת שלום במזרח התיכון הינו היעד החשוב ביותר במדיניות החוץ האמריקנית.
מקור בכיר במשלחת הישראלית אמר כי ספק אם ניתן יהיה להגיע לסיכום כלשהוא בסבב שיחות זה. לדברי המקור אם לא יושג הסדר שלום בין שתי המדינות בתוך חצי שנה, ידחה התהליך עד לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב שיחולו בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully