וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגייה בתל השומר נסגרה בשל גילוי חיידק מסוכן

אריאל נוי

9.5.2011 / 14:57

חיידק הקלבסיאלה התגלה בבדיקת דם שנעשתה לפג שמת. לאחר מכן התגלה כי שמונה פגים נוספים נדבקו בחיידק, ושלושה מהם אף חלו בעקבות ההידבקות. הפגייה נסגרה והחולים הועברו לבידוד

זיהום בחיידק הקלבסיאלה אותר ביחידת הפגים במרכז הרפואי שיבא - תל השומר. איתור החיידק בתשעה פגים במהלך כארבעה שבועות, גרם להחלטה על סגירת הפגייה לקליטת פגים חדשים ובידוד הנשאים והפגים החולים משאר הפגים ביחידה. אחד הפגים, שנולד בשבוע ה-26, מת ובבדיקות הדם שלו אותר החיידק. פג נוסף עדיין חולה ומצבו יציב, שניים חלו והחלימו וחמישה נוספים נמצאו כנשאים אך לא חלו.

מבית החולים תל השומר נמסר כי מיד עם גילוי המקרים הראשונים, נערך סיקור מעבדתי לכל המטופלים בפגייה. במקביל, מתקיימות כעת פעולות למניעת זיהומים צולבים. צוות הפגייה, בראשותו של פרופ' יעקב קווינט, מקיים תקשורת רצופה עם ההורים.

חיידק הקלבסיאלה הינו חיידק הנישא במערכת העיכול, מועבר בקלות במגע, ועלול לגרום לזיהום בחולים מאושפזים עם מערכת חיסונית פגיעה ובכללם אוכלוסיית הפגים. החיידק מפתח מנגנוני עמידות לאנטיביוטיקה אולם עדיין קיימות אנטיביוטיקות יעילות כנגדו, בהם משתמשים בטיפול בכל הפגים החולים.

פרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד רפואת הפגים בישראל, אמר כי "זה חיידק שיש בהרבה פגיות מעצם העובדה שפגים הם ברמת חסינות נמוכה. לצערנו זה לא נדיר. אני חייב להגיד שבישראל מספר הזיהומים בפגיות יותר גבוה מהרבה מדינות בעולם המערבי והדבר קשור גם למחסור ברופאים ואחיות בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully