וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אסר על השייח' סלאח להגיע לאוניברסיטת חיפה

קובי מנדל

9.5.2011 / 14:12

בית המשפט דחה עתירת סטודנטים נגד החלטת אוניברסיטת חיפה שלא לאשר את השתתפותו של השייח' ראאד סלאח באירוע. "לאוניברסיטה יש את הסמכות להבטיח את סדר היום התקין בחצרה"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שני) את עתירת תא הסטודנטים הערבים "אקרא" הפועל באוניברסיטת חיפה, נגד החלטת האוניברסיטה שלא לאשר את השתתפותו של השייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, באירוע שעתיד להתקיים בה ביום רביעי.

חברי התא, המזוהה עם התנועה האיסלמית, הזמינו את השייח' להשתתף באירוע תחת הכותרת "הגזענות והחוקים המפלים". הנהלת האוניברסיטה הודיעה כי לא תאפשר את השתתפותו והתירה את קיום האירוע רק בהיעדרו של השייח'. "לא נאפשר ניצול לרעה של חופש הביטוי והפרת הסדר הציבורי בקמפוס". הנהלת האוניברסיטה הסבירה את הסירוב לבקשה, "לאור האירועים האלימים שאירעו בביקורו הקודם באוניברסיטת חיפה, ועל רקע התנהגותו של השייח' סלאח, אשר הוגדרה על ידי בית המשפט העליון אך לאחרונה כ"ניסיון ללבות שנאה ומתיחות" וכהוכחה ל"נחישותו להפעיל השפעתו על הנוהים אחריו במאמץ ללבות ריב ומדון", וכן בהתחשב בסמיכות הפעילות ליום הזיכרון ויום העצמאות".

חברי תא הסטודנטים ערערו על ההחלטה לבית המשפט, אך השופט יצחק כהן דחה את העירעור והסביר כי למרות שהדבר פוגע בחופש הביטוי של השייח', הרי ש"לאוניברסיטה יש את הסמכות להבטיח את סדר היום התקין בחצרה". בנוסף אמר השופט כי הסטודנטים בחרו להזמין דווקא את השייח סלאח "כדי לייצר את הניצוץ שילהיט את הרוחות למנף את משקלו בין תאי הסטודנטים הפועלים בקמפוס".

נשיא האוניברסיטה, פרופ' אהרון בן זאב, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי הוא "רואה חשיבות רבה בעובדה שדווקא היום, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, דחה בית המשפט את העתירה ונתן גיבוי להחלטת האוניברסיטה וקבע שהיא מידתית וסבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully