וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרטי לזכר הכבאי: "חירף נפשו למען המדינה"

עידן אבני

9.5.2011 / 12:44

משפחתו של הכבאי דני חייט קיימה טקס פרטי ליד קברו שבעפולה. כל הנוכחים התקבצו בחלקה, והאזינו לטקס שהתקיים במקביל בחלקה הצבאית בבית העלמין. "נקווה שבשנה הבאה נהיה חלק מהטקס"

משפחתו של הכבאי דני חייט שנספה באסון הכרמל ערכה היום (שני) טקס לזכרו במקביל לטקסים שנערכו בחלקות הצבאיות בבתי העלמין ברחבי הארץ. בני המשפחה והחברים התאספו סביב קברו בחלקה האזרחית בבית העלמין שבעפולה והקשיבו למהלך הטקס הרשמי שנערך בחלקה הצבאית הסמוכה.

לאחר יריות הכבוד נשאה אמו, בת שבע, מספר דברים לזכרו. חייט אמרה כי היא "מכבדת את טקס יום הזיכרון, אך חושבת כי הכבאים חירפו את נפשם למען המדינה. אני מקווה כי בשנה הבאה נהיה חלק מהטקס של חללי יום הזיכרון". אביו של דני, מוטי חייט, אמר קדיש על קבר בנו. בטקס נכחו רבים מחבריו של חייט לתחנת הכיבוי בעפולה.

ארגון הכבאים פרסם אמש הודעה לפיה הוא מקבל את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הקמת צוות לבדיקה וטיפול בנושא הנצחת הכבאים במטרה להסדיר הנושא בחקיקה. "אנו מברכים גם על הסיכום שהושג בנוגע לאזכור מכובד של שניים מהכבאים שנספו בכרמל, רב"כ אורי סמנדייב והמתנדב אלעד ריבן בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בחיפה ובמגדל העמק", נכתב בהודעת הארגון.

ההכרה בכבאים שנספו באסון הכרמל כחללי מערכות ישראל הייתה הדיון המרכזי ביום הזיכרון השנה. אתמול הייתה אמורה הממשלה לדון בנושא הנצחתם של הכבאים ביום זה, אך הדיון בוטל, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ימנה צוות שרים לבדיקת הנושא. לדבריו, "הערב עם ישראל יציין את יום הזיכרון. למניין הנופלים הצטרפו השנה הנופלים בשריפה בכרמל ובתוכם שלושת הכבאים הגיבורים שהקריבו את חייהם. הם הסתערו לקו האש כלוחמים. לאור הנסיבות, הממשלה החליטה כבר בדצמבר להעניק להם מעמד מיוחד עם זכויות כחללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully