וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות: בין הזיכרון לעצמאות

איזי ליבלר

8.5.2011 / 7:46

כבכל שנה, לאחר שנתייחד עם הנופלים במערכות ישראל נציין את יום השנה ללידה המחודשת והמופלאה של העם היהודי, ונחוש גאווה באשר להישגים יוצאי הדופן שזקפנו לזכותנו במהלך תקופה כה קצרה, 63 שנים. עלינו להכיר בכך שישראל מהווה את סיפור ההצלחה המדיני הגדול ביותר במאה האחרונה, ולהבין כי מעולם לא היתה דוגמה דומה כה מוצלחת לחידוש עצמי של לאומיות כלשהי לאחר 2,000 שנים של גלות ורדיפה.

כן, אנו מצטערים על כך שהשלום עם שכנינו נותר בגדר חלום מרוחק, ועל העובדה שחלק גדול מן העולם הפך עוין כלפינו. כמו כן, אנו מבינים שהתהפוכות בעולם הערבי יחזקו, ככל הנראה, את הפונדמנטליזם האיסלאמי, יחריפו את השנאה כלפינו וכלפי המערב ולא יקדמו את הדמוקרטיה ואת זכויות האדם כמו שקיווינו. וכפי שרבים מאיתנו חזו, ה"פרטנר לשלום" שלנו התאחד עם חמאס וינסה בספטמבר הקרוב לזכות בהכרה גלובלית במדינה הנשלטת על ידי גורמי טרור. אך עלינו לשמור על מידה של פרספקטיבה ולנזוף באלו המגזימים במגרעותינו ומקדמים תרחישים של גוג ומגוג. אנו התגברנו בעבר על איומים גדולים מאלו, ונעשה זאת שוב בעתיד.

במשך 2,000 שנים היינו מיעוט נרדף וחסר ישע. ב-1948 קהילה מכותרת של 600 אלף יהודים הקימה צבא עממי אשר עמד בהצלחה מול תקיפות חוזרות ונשנות של שכניה הערבים. עד היום נותר הצבא הזה בחזית המאבק הגלובלי נגד הטרור האיסלאמי. בדומה לכל הצבאות הקונבנציונליים, לצה"ל אין פתרון קל למיגור קבוצות הטרור אך הוא התפתח לאחד הכוחות הצבאיים החזקים בעולם, ומסוגל להביס את הצבאות המשולבים של כל אויבינו. צה"ל שלנו מרתיע, יש לומר, גם את האיראנים, שבכל מקרה חוששים להתעמת איתנו - עם ובלי יכולות גרעיניות.

קיבוץ הגלויות היהודיות

לא רק הישגים צבאיים השגנו. אחד מהישגינו המרכזיים הוא קיבוץ הגלויות היהודיות מכל קצווי תבל: ניצולי שואה מאירופה, פליטי רדיפה ממדינות ערב, יהודים אתיופים והקליטה המוצלחת של יותר ממיליון יהודים מברית המועצות לשעבר - כל אלה התגבשו לישראלים גאים.

מותר לנו לחוש גאווה באשר ליצירתיות החברתית, התרבותית והדתית שלנו, יצירתיות אשר פורחת על אף המלחמות והטרור המתמשכים שאנו עומדים בפניהם. אנו המדינה היחידה באזור המבטיחה חופש פולחן דתי אמיתי. אנו נותרנו נווה מדבר דמוקרטי באזור שבו קיימות אוטוקרטיות, דיקטטורות ומשטרים פונדמנטליסטיים איסלאמיים. אנו מעניקים זכות בחירה לכל אזרחינו, ללא קשר לגזע, דת או מין, כולל 1.4 מיליון הערבים אשר בוחרים את נציגיהם - נציגים אשר חלקם עברו הקצנה ומקדמים התנהגות חתרנית באופן מוצהר, אבל משולבים במדינה.

מערכת הרווחה החברתית שלנו, ובעיקר מערכת הבריאות - אחת מן הטובות בעולם - מעניקה שירות לכל 7.7 מיליון האזרחים הישראלים ללא אפליה, ואפילו מאפשרת מתן טיפול רפואי לפלשתינים. מבחינה כלכלית, על אף מובלעות של עוני, אנו תחנת כוח של ממש. היינו אחת מן המדינות שהושפעו בצורה המינימלית ביותר מן המשבר הכלכלי הגלובלי. כלכלת ישראל צמחה ב-7.8% ברבעון האחרון של 2010; ענפי ההיי-טק ממקמים את המדינה הזעירה שלנו במקום השני בעולם בתחום, כאשר רק ארה"ב מובילה עלינו.

אין פלא כי על אף כל התלונות וההפחדות הנובעות מהתקשורת, בסקר שפורסם לאחרונה העידו על עצמם 63% מן הישראלים כי הם "משגשגים", ובכך הגיעה ישראל למיקום השביעי מתוך 124 מדינות שנבדקו בנוגע לשמחת החיים של אזרחיה.

יום הזיכרון שמאחד אותנו ביגוננו רק ממחיש את המחיר היקר שאנו משלמים על הזכות לחיות כאן במדינה ריבונית יהודית. אבל עלינו להמשיך להביט קדימה, להכיר תודה מעומק הלב על מה שהשגנו ולהתפלל כי בעזרת השם נמשיך להתגבר על האתגרים העומדים בפנינו ולקיים קהילה יהודית משגשגת ויצירתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully