וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בזכאות לבגרות במגזר: מנהל בי"ס יפוטר?

משרד החינוך פועל להדחתו של מנהל בית ספר דרוזי בירכא, לאחר ירידה של 0.9% במספר הזכאים לבגרות בקרב המגזר בשנת תש"ע. סגן השר קרא: "מאבקים פנים-מערכתיים פוגעים בהישגיות ביה"ס"

חודש לאחר פרסום נתוני שיעור הזכאים לבגרות בשנת תש"ע, לפיהם במגזר הדרוזי נרשמה ירידה של 0.9%, לאחר עלייה של 8% בשנה שקדמה לה, פועלים במשרד החינוך לפיטוריו של מנהל בית הספר המקיץ הדרוזי "אחווה" בירכא, עינאד ג'אבר.

בדו"ח ביקורת פנימי במחוז הצפון של משרד החינוך שנחשף בשבוע שעבר באתר HONA, מובאת שורת המלצות למנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון בדבר המשך העסקתו של ג'אבר. "רמת השיתוף בתוך הצוותים החינוכיים בבית הספר אינה מספקת, וזו כנראה הסיבה לכישלונות הרבים במבחני הבגרות והתוצאה הממוצעת הנמוכה", נכתב בדו"ח. "מנהל ביה"ס", כך נכתב, "אמור להוביל את צוותי המקצוע לעבודה פדגוגית איכותית, שתוצאותיה יבואו לידי ביטוי במבחני הבגרות". ולסיכום נכתב: "הוועדה ממליצה על סיום עבודתו של מנהל בית הספר".

ראוי לציין, כי בבית הספר לומדים תלמידים מכל הרמות מאחר ומדובר בבית ספר מקיף. יש בו תלמידים הלומדים במגמות מכונות ומכונאות רכב, שאינם ניגשים לבגרות מלאה אלא לומדים לתעודה טכנולוגית. כמו כן, התלמידים החזקים מכיתות ט', עוברים ללמוד ברוב המקרים בבית הספר התיכון למדעים, הנמצא בסמוך ל"אחווה-ירכא". ואולם, נתונים רשמיים שהגיעו לידי וואלה! חדשות מראים כי בשנת 2008 עמד אחוז הזכאים לבגרות בבית הספר על 28.4%, שנה אחר כך קפץ אחוז הזכאים ל-35.2% ובשנה שעברה, אחוז הזכאים לבגרות עמד על 50.3%.

"מנהל בית הספר מציג הישגים חינוכיים אדירים"

גורמים בבית הספר טוענים כי דו"ח הביקורת של משרד החינוך מעוות ומגמתי. "אנשים בעלי עניין פועלים להדחתו של המנהל על רקע סכסוכים מקומיים משפחתיים וזורעים חול בעיני הנהלת מחוז הצפון של המשרד", כך טוען אחד מהמורים הוותיקים במוסד.

גם סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, ח"כ איוב קרא (ליכוד) יצא להגנתו של ג'אבר. "מאבקי כוח פנים-מערכתיים הם הפוגעים בהישגיות של בית הספר. מדובר בבית ספר מעולה ואני קורא למשרד החינוך לבחון את הישגיו של המוסד לגופו של עניין" אמר סגן השר. "יש לזכור כי מנהל בית הספר קיבל עליו את התפקיד לפני מספר שנים לאחר שרבים סירבו לעמוד בראש מערכת בעייתית שכזו, וכעת הוא מציג הישגים חינוכיים אדירים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "על מנת לקדם את הישגי בית הספר 'אחווה' בירכא הנחתה מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, את הגורמים המקצועיים במשרד לבחון את ההיבטים הארגוניים והפדגוגיים בזיקה לביה"ס הנדון ולהמליץ על דרכים לשיפור ההישגים הלימודיים . הדו"ח הונח על שולחנה של מנהלת המחוז אשר תבחן את הממצאים וההמלצות ותקבל החלטות בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully