וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה נגד עישון: "כתוב שזו סכנה"

מוטי לוי

8.5.2011 / 2:00

בשיעורו הקבוע בבית הכנסת הסמוך לביתו, התייחס מנהיגה הרוחני של ש"ס לתופעת העישון הנפוצה גם בישיבות החרדיות. הרב, שגמל את חמיו מעישון, הסביר: "הגמילה צריכה להיעשות בהדרגה"

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף יצא אמש (שבת) בשיעורו הקבוע בבית הכנסת הסמוך לביתו נגד תופעת העישון. "הרופאים לא בעד העישון. אומרים שזה מסוכן, מביא סרטן לריאות. מי שיכול להימנע, יותר טוב יעשה כל מאמץ להימנע מזה. אדם רגיל קשה לו לפרוש, אבל יימנע מזה לאט לאט" המליץ הרב עובדיה למאזיניו.

הדברים נאמרו במסגרת שיעור שעסק בהלכות החגים, בהם אסור להבעיר אש. השיעור עסק, בין היתר, בשאלה האם ניתן להדליק סיגריה בחג מאש שהודלקה במיוחד לצורך כך מלפני תחילת החג. מנהיגה הרוחני של ש"ס התייחס גם לתופעת העישון הנפוצה מאוד בישיבות החרדיות. "בתחילה מעשנים סגריה אחת ואחר כך מתרגלים והרגל נעשה טבע וזה רע מאוד" אמר.

לצד הבעת דעתו נגד תופעת העישון, סיפר הרב עובדיה למאזינים כיצד גמל את חמיו מעישון. "חמי עליו השלום, רבי אברהם, היה מעשן כל יום שתי קופסאות. אמרתי לו שכתוב בספרים שלנו שזה סכנה. אמר לי מה אעשה ואני רגיל, אמרתי לו להוריד אחת אחת. כשהגיע ל-10 אמר לי אני לא יכול יותר. אמרתי לו לחתוך כל סיגריה לשתיים, יצאו לו 20. אחר כך הגיע לחמש, אמר לי אני לא יכול, אמרתי לו לחתוך לשתיים. עד שהפסיק לגמרי", סיפר הרב עובדיה והוסיף כי "הגמילה מעישון צריכה להיעשות בהדרגה, כפי שנכתוב בספר שמות 'מעט מעט אגרשנו מפניך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully