וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו לשר ישי: "בטל אזרחותי בהתאם לחוק החדש"

יעל אבן-אור

7.5.2011 / 21:52

"מרגל האטום" מרדכי ואנונו ביקש משר הפנים לשלול את אזרחותו בהתאם לתיקון לחוק המאפשר לבטל אזרחות של מי שהורשע בריגול: "שחררו אותי, איני רוצה לחיות כאן. אין בידי מידע סודי"

מרדכי ואנונו פנה לאחרונה בכתב לשר הפנים, אלי ישי (ש"ס), בבקשה לבטל את אזרחותו. במכתב שכותרתו "ביטול אזרחות" כתב ואנונו: "אין לי עניין באזרחות ישראלית, אינני רוצה לחיות כאן". לדברי ואנונו, הרצון לבטל את אזרחותו "אינו חדש ואינו מהזמן האחרון, אבל עכשיו הוא נתמך על ידי החוק החדש לשלילת אזרחות".

בסוף חודש מרץ האחרון אישרה הכנסת תיקון לחוק האזרחות המאפשר לשלול אזרחות ממי שהורשע בעבירת טרור, ריגול או פגיעה בריבונות המדינה. ואנונו, שהורשע בריגול, בגידה וסיוע לאויב ונידון ל-18 שנות מאסר, מבקש כעת להחיל עליו את החוק החדש.

"אני מצפה ומבקש לאכוף את החוק כלשונו ולבטל את אזרחותי כאן ועכשיו על פי רוח החוק", כתב ואנונו. עוד הוא הוסיף כי אין לו אזרחות אחרת, אולם הוא יוכל בקלות לקבל כזו, בוודאי אם יתאפשר לו לעזוב את המדינה. "אחרי כל היחס ו'הטיפול' שקיבלתי מהמדינה הזו ואזרחיה איני יכול להרגיש כאן אזרח רצוי. בתקשורת הישראלית וברחוב הישראלי אני מכונה 'מרגל האטום' ו'בוגד'", כתב אנונו והוסיף כי כל מה שידע הוא מסר לעיתון האנגלי ב-1986 - "אין בידי מידע סודי".

בשיחה עם וואלה! חדשות הערב (שבת), סיפר ואנונו כי מכתבו נשלח ביום חמישי וכי טרם נתקבלה לו תגובה. "המכתב מדבר בעד עצמו, הכל כתוב שם ואני מקווה מאוד שמדינת ישראל תשחרר אותי", אמר בשיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully