וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שלנו חברמן: התחבורה הציבורית הגיעה לגולן

עידן אבני

7.5.2011 / 9:46

חברת תחבורה ציבורית חדשה פועלת ברמת הגולן ומאפשרת לתושבים לנוע בקלות ובזול בין היישובים. במקום 30 נסיעות ביום פועלות כעת 175 נסיעות. "נסיעה שלקחה פעם שעתיים לוקחת 45 דקות"

התחבורה הציבורית בפריפריה הפכה כבר מזמן לנדירה, כזו שהתושבים זוכים להשתמש בה בעיקר בעיר הגדולה או בצבא. אוטובוס אגד נכנס ליישוב פעמיים ביום, פעם אחת בדרך כלל, כשכולם עוד ישנים ופעם שניה כשהשמש כבר שוקעת. לכן החליטו במועצה האזורית גולן כבר לפני שש שנים להפריט את התחבורה הציבורית. השבוע, המיזם יצא לדרך. כמות הקווים גדלה, המחירים הוזלו ועכשיו רק מחכים שהתושבים ישתמשו בתחבורה החדשה.

אחרי סקרים שבדקו את צרכי התושבים, החיילים והמטיילים, זכתה חברת "רמה" במכרז להפעלת הקווים, ונקבע כי המדינה תסבסד את התחבורה בסכום של עשרה מיליון שקלים בשנה. 17 אוטובוסים חדשים נרכשו, 6 מיניבוסים ושלושים נהגים נקלטו בחברה. יזמי הפרויקט מבטיחים שעם גידול בתודעה ושירות טוב, גם הסבסוד של המדינה יקטן בעתיד.

על פי סקר שערכה המועצה, ממוצע הנוסעים בגולן ואליו עמד בעבר על חמישה נוסעים בקו. "היו רק שלושים נסיעות ביום בכל רחבי הגולן ואליו", הסבירה דוברת המועצה האזורית, דליה עמוס והוסיפה כי "אנחנו הגדלנו את מספר הנסיעות ל-175 ביום. עכשיו במקום שתי נסיעות יש שבע ושמונה נסיעות ביום מאותו יישוב". עמוס בטוחה שהמיזם יצליח, "הבנו שרמת השירות הירודה היא הגורם למחסור בנוסעים. אבל עם עליית מחירי הדלק, כשאצלנו המרחקים עצומים, ההוצאה על רכב פרטי היא גדולה. תחבורה ציבורית טובה היא בהחלט פתרון".

כבר נרכשו 3,000 כרטיסים

עלות הנסיעות הוזלה בעשרים אחוז וכמו כן תינתן הנחה נוספת למי שרוכש נסיעות בכרטיס המגנטי, "רב קו", שמפעילה החברה. כך לדוגמא נסיעה ממרום גולן לקצרין עולה 11 שקלים ופועלת שבע פעמים ביום. עוזי מרדכי, מנהל התפעול בחברת האוטובוסים אומר כי "אם בעבר לנסוע מקצרין לטבריה לקח באוטובוס שעתיים, כי קו 19 עבר בכל יישוב בגולן ונסע מאה קילומטרים, היום זה לוקח שלושת רבעי שעה. אנחנו נוסעים 45 קילומטר. זה משתלם".

במועצה האזורית מספרים ששלושה ימים מתחילת הפעלת הקווים, רכשו כבר 3,000 תושבים כרטיסי מנוי לנסיעות. בגולן מתגוררים כארבעים אלף תושבים, מחציתם יהודים ומחציתם תושבי ארבעת הכפרים הדרוזים. עמוס בסבירה כי "כולם מקבלים את השירות. הקווים עוברים בכל היישובים בגולן. הפעלת התחבורה גדולה על המועצה האזורית, לכן החברה הכלכלית מפעילה את הקווים בעזרת חברה זכיינית מקצועית שעמדה בתנאי המכרז הנוקשים של משרד התחבורה".

המרחקים בגולן גדולים ונפרסים על פני כשמונים קילומטרים מצפון הרמה ועד לדרומה. חלק מהיישובים מרוחקים מאוד האחד מהשני וקיימים מעט מאוד ריכוזי אוכלוסין. כדי למצוא פתרון לבעיה הוחלט על קו מיניבוסים שיפעל חינם ויסיע את התושבים מהיישובים מרחוקים למרכזי הסעה. כך יוכלו תושבים נוספים ליהנות משירותי תחבורה ומנגד זמני הנסיעה לאוטובוסים ולנוסעים בהם לא יתארכו יתר על המידה. מרדכי מקווה שבעתיד ניתן יהיה להוסיף קווים נוספים. "הרגלי הנסיעה עד כה היו בטרמפים. צריך להטמיע את העובדה שיש תחבורה ציבורית. ההורים צריכים להיות יותר בטוחים שהילדים נוסעים באוטובוס ולא בטרמפים. אני הרשיתי לילדים שלי לנסוע בטרמפים בעבר והיו לי המון חרדות מזה. אנחנו נעשה מקצה שיפורים ונתאים בין קווים לבין דרישות הציבור".

קווי התחבורה פועלים בין שש בבוקר לתשע בערב. אלמוג מויאל מקצרין רכש השבוע גם הוא כרטיס נסיעה. "יש לי רישיון אבל לא תמיד יש לי רכב", אומר מויאל. "זה הפך בחברה לנושא חם. אתה יכול לקפוץ לבקר חבר ולחזור עם תחבורה ציבורית. עד עכשיו הייתי נוסע בטרמפים או מקווה שלמישהו יש רכב מההורים. כדי לבלות בערב עדיין נצטרך למצוא פתרון אבל זה כנראה המחיר של מגורים בגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully