וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ באיתמר: תומך בסיפוח חד-צדדי של התנחלויות

6.5.2011 / 12:34

שר התחבורה ביקר בבית משפחת פוגל באיתמר והדגיש כי הכרזה חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית, תחייב את ישראל להחיל את הריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביו"ש

בקרב שרי הליכוד מתחזקת העמדה לפיה במקרה של הכרזה חד-צדדית על מדינה פלסטינית, תצטרך ישראל לספח את ההתנחלויות באופן חד-צדדי. שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר (שישי) לסוגיה במהלך ביקור שערך בבית משפחת פוגל בהתנחלות איתמר. לדבריו, "אם הפלסטינים יכריזו חד-צדדית על הקמת מדינה פלסטינית, זה ישחרר מכל ההסכמים אליהם אנחנו מחויבים".

עוד אמר השר כץ בבית משפחת פוגל שאיבדה לפני כחודשיים חמישה מבניה בפיגוע רצחני, כי "ישראל תצטרך לנקוט צעד חד-צדדי ולהחיל את הריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון". בדבריו אלה, כץ מצטרף לשרים משה כחלון ויולי אדלשטיין שכבר הכריזו על עמדות דומות.

כץ התייחס גם להסכם שנחתם השבוע בין הפלגים הפלסטיניים חמאס ופתח. בנושא זה סבור השר כץ כי "הסכם פתח-חמאס מכניס לאזור נוכחות אירנית ועלול להפיל את המשטרה הירדני וזאת אנחנו לא רוצים. בנוסף, חמאס ומנהיגיו היחידים בעולם שגינו את הפעולה לחיסול בן לאדן ולכן איננו צריכים להיות בקשר עם גוף שהם שותפים אליו".

בנוסף הודיע השר כץ כי בכוונתו לפעול לסלילת כביש מבית משפחת פוגל לבין מרכז החינוך של הישיבה הגבוהה באיתמר. נכון להיום מובילה למרכז דרך עפר.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שאירח את השר כץ באיתמר, אמר במהלך הסיור כי "אני מברך את שר התחבורה, ידיד ההתיישבות, המסייע בכל מה שניתן לפיתוח וקידום ההתיישבות. אני מצפה ממפלגות השמאל, שהובילו את מדינת ישראל בשנים האחרונות מדחי אל דחי, להודות בטעותם". מסיקה הוסיף כי "אנו רואים בצורה ברורה שהתהליך המכונה 'תהליך שלום' מוביל אותנו למפלה אחרי מפלה והאיחוד הזה בין החמאס לפתח גורם לזה להראות בצורה הברורה ביותר: התהליך הזה נכשל וצריך לעצור אותו. ההתיישבות היא גולת הכותרת ותפארת היצירה של המפעל הציוני. על מדינת ישראל להחיל את הריבונות והחוק על הישובים ביהודה ושומרון ולפתוח בתנופת בניה בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully