וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי חשוב: למצוא את מקור הזיהום

אהרון לפידות

6.5.2011 / 6:35

אני לא יודע לומר אם חובבי הכדורסל יגיעו היום לפיינל פור בברצלונה. ייתכן. כך או כך, משבר הדלק המזוהם בנתב"ג הוא שערורייה. אם הדיווחים על כך שהתקלה ידועה כבר קרוב לשבועיים, ובינתיים לא נעשה דבר מלבד טיוח - זו שערורייה חמורה. הטחת ההאשמות ההדדית בין ספקית הדלק - חברת פז - לבין נכסי תעופה, המנהלת את חוות הדלק בנתב"ג ומשנעת אותו למטוסים, גם היא לא מבשרת טובות. נראה כאילו כל צד מנסה להתנער מאחריות, ולהטיל אותה על הצד האחר. ובאמצע אלפים, ובכל רגע - אלפים נוספים, של נוסעים מתוסכלים.

הרחבת המשבר לכבישים רק מחמירה את המצב ומעוררת שאלות קשות מאוד בקשר לכל משק הדלק. רק השבוע הועלה מחיר הבנזין, הועלה המס, וראה זה פלא - הדלק שאנחנו מכניסים למיכלים הוא באיכות ירודה, שאפילו פוגעת במכוניות שלנו.

דלק מזוהם הוא סכנה בטיחותית קשה. נהגים, במיוחד הוותיקים, מכירים את התופעה של סתימת הקרבורטור על ידי "לכלוכים" בדלק.

האמנם לא נשקפה סכנה לנוסעים?

במקרה כזה מחנים את המכונית בצד הכביש, ומזעיקים גרר. אלא שבשמיים, כך שמעתי, קצת קשה להשיג גרר... התופעה היא אותה תופעה: זיהום בדלק - שיכול לנבוע ממקורות רבים, כמו חלודה במיכלים, לכלוך בצינורות, שמן בפילטרים ועוד - עלול לסתום את מנועי המטוס - ופשוט להפסיק את פעולתם. תדלוק בדלק מזוהם הופך כל מטוס לאסון פוטנציאלי.

דבריו של שר התחבורה, ישראל כץ, כאילו לא נשקפה שום סכנה לנוסעים, תמוהים למצער. יש דיווחים על פיצוצים במנועי מטוס ארקיע על המסלול, ועדויות של עובדים שמעמידות בסימן שאלה את הטיעון המרגיע. בינתיים נתבשרנו על מינוי ועדת בדיקה. נמתין ונראה.

הדבר החשוב ביותר כרגע הוא למצוא את מקור הזיהום. ללא תשובה נחרצת לשאלה הזו, כל הפתרונות המוצעים כרגע על ידי משרד התחבורה, כגון הבאת דלק במיכליות מפי גלילות, הם פתרונות זמניים ומאולתרים. סוף השבוע המתחיל היום קצת מקל את המצב, בגלל דלילות הטיסות, ומותיר בידי האחראים זמן יקר כדי לשוב עם פתרון מעשי והגיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully