וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: כעסים, עלבונות ומריבות

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

16.5.2011 / 14:22

הזכר המסורס רב בקביעות על הגג עם החתול של השכנים, הרגדול כועס לאחר הסירוס והחתולה הלבנה מתנהגת משונה לאחר המלטה? אל חשש, צמד מומחיות התנהגות החתולים שלנו כאן לרשותכם

חתול מגזע chartreux. ic Isselée, ShutterStock
יש חתולים דומיננטיים עם ענייני היררכיה/ShutterStock, ic Isselée

החתול שלי, זכר מסורס, רב עם החתול של השכנים בקביעות (לא ידוע לי אם הוא מסורס). הם נפגשים על הגג ונדמה שהחתול שלי הוא שיוזם את האלימות. החתול השני קורא לו ביללות חלשות, ואילו שלי צורח עליו. לעתים הם גם מחליפים מהלומות. כיצד לגרום להם להסתדר?

אנא הביני שני נושאים עקרוניים: האחד, חובה לסרס ולעקר את כל החתולים בסביבתך המיידית, ובאופן ספציפי את החתול של השכנים. כאשר שני החתולים בהם מדובר, שלך וה"חבר" שלו, מסורסים ויש לשניהם בית (כל אחד משלו), ומזון קבוע – אין לך מה לדאוג כלל, כי מדובר בשיחה המגיעה לעיתים לטונים גבוהים. אבל, עדיין זאת שיחה בין שני חתולים דומיננטיים, מן הסתם, אשר יש להם ויכוח לא פשוט על ענייני היררכיה על הגג. מדובר כאן לחלוטין בענייני חתולים בלבד. אסור לך להתערב! כך זה גם לא יגיע לשיאים חדשים, אלא יילך וידעך עם הזמן.

נושא עקרוני שני: יש הבדל קריטי בין מריבות חתולים, כאשר אחד או יותר לא מסורסים ובין "שיחות" חתולים
כאשר כולם מעוקרים ומסורסים ויש שפע משאבים (מזון, מחסה, שייכות ועוד) פיזיים והתנהגותיים. המריבות בין חתולים לא מסורסים הם באמת לחיים ולמוות ויש בהם סכנות קשות ביותר. מריבות, או יותר נכון "שיחות" בין חתולים, יהיו לעיתים בטונים גבוהים ואפילו בשפת גוף קשה אשר יכולה להגיע גם לעימותים פיזיים. זוהי גם דרך טבעית לחתולים לתקשר ואסור להתערב במקרים האלו! במקרים בהם החתולים לא מסורסים - חובה לסרס ולעקר את החתולים בסביבה.

גורי חתולים. Levent Konuk, ShutterStock
חתולות עלולות להיות מיוחמות שוב מהר מאוד לאחר המלטה ובזמן הנקה/ShutterStock, Levent Konuk

חתולת רחוב לבנה מהרחוב אימצה אותנו ולאחר 3 שבועות המליטה 3 גורים. יש להם ארגז סגור. הבעיה: היא התחילה ללכת מוזר, כמו ריקוד עם הרגליים האחוריות, במיוחד כשמלטפים אותה. היא גם לא רגועה. מה כל זה אומר?

סביר להניח שהיא שוב מיוחמת. כן, כן, חתולות עלולות להיות שוב מיוחמות גם כאשר הן מיניקות. חתולות, לצערנו, בשלב זה בו אין די בתים לכל הגורים שנולדים, הן מכונות המלטה וזה גורם להמון
סבל לחתולות ולגורים. אנא, ברגע שהגורים כבר יאכלו לבדם מצלחות שטוחות ויציבות אשר יסופקו על ידכם, קחו את האמא לעיקור מיידי אצל וטרינר מומחה לחתולים. יש מעולים אשר גם גובים מחירי עלות (לא יותר מ-150 שקלים) לחתולי רחוב. חפשי המלצות בפייסבוק של העמותות המטפלות בחתולים ודאגי לקחת את החתולה בארגז נשיאה המתאים לחתולים וסגור היטב.

אל חשש, אצל וטרינר טוב היא תתעורר בקלות ותתפקד נהדר כבר ביום למחרת הניתוח, וכמובן – החלב לא מפסיק, כך שהיא תחזור לגוריה למעשה 24 שעות לכל היותר לאחר הניתוח. בהצלחה! ואנא אל תדחי את העיקור. היא עלולה להמליט שוב ואז להזניח הגורים הנוכחיים ויהיו אין ספור
גורים ובעיות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חתול. ath5, ShutterStock
"מאז הסירוס, נראה שהוא כעוס"/ShutterStock, ath5

חתול הרגדול שלנו סורס לפני כמה ימים ומאז התנהגותו השתנתה. הוא לא מוכן שילטפו אותו, כמעט ולא משחק ולפעמים מקבל "התקפים"; הוא רץ בכל הבית ואז מתחבא מתחת לשמיכות וכריות. נראה שהוא כועס ולא רוצה בחברתנו יותר. זה מקשה על מתן אנטיביוטיקה. האם זה יחלוף?

חשוב שסירסתם החתול, יחד עם זאת, לפי התיאור נראה שמשהו מאד מטריד החתול. אנא צור קשר עם הווטרינר שניתח אותו בהקדם האפשרי ובקש לבדוק את הנושא לעומק מבחינה פיזית.

אנטיביוטיקה לא ניתנת בדרך כלל לאחר ניתוח סירוס ואם אכן התבקשתם לתת אנטיביוטיקה , כנראה שבכל זאת יש חשש לזיהום, אז אנא התייעצו עם הווטרינר בהקדם האפשרי, במיוחד אם החתול עדיין לא התאושש לחלוטין ולא מתפקד כרגיל מכל בחינה – פיזית וגם התנהגותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully