וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן כלבת אלים אותר בצפון: חשש שיתפשט למרכז

אריאל נוי

5.5.2011 / 14:00

נתונים מעוררי דאגה: עלייה דרמטית במספר מקרי הכלבת שנתגלו בשנתיים האחרונות, והתפשטות המחלה מצפון הארץ למרכזה. השירותים הוטרינריים: "אנו קוראים לציבור הרחב לעצור את הגל הזה"

"בשנתיים האחרונות אנו עדים להתפרצות מחלת הכלבת" , כך סיפר הווטרינר הראשי של השירותים הוטרינריים, ד"ר משה רפלוביץ, לוואלה! חדשות. במהלך השנים 2010-2009 נתגלו בישראל 111 מקרים שונים של בעלי חיים הנגועים בכלבת, מתוכם 55 כלבים. לשם השוואה, בשנים 2008 -2007 נתגלו 27 מקרים של כלבת בלבד. רוב מקרי הכלבת נתגלו בצפון הארץ, חלקם בסמוך לגבולות עם סוריה ולבנון וחלקם בלב הגליל ובעיר צפת. כתוצאה מכך, ננשכו תושבים רבים ונאלצו לקבל זריקות למניעת התפתחות המחלה.

ד"ר רפלוביץ סיפר כי ישנה מגמת התפשטות של המחלה לכיוון מרכז הארץ וסיפר כי מקורו של גל הכלבת בטורקיה. "הוא עבר דרך סוריה ולבנון, הגיע לצפון הארץ ומשם הוא התפשט דרומה עד שהגיע לאחרונה לצפון השרון, קרוב מאוד לגוש דן", סיפר. ד"ר רפלוביץ הדגיש כי הנתונים מעוררים דאגה. "כדי לעצור את הגל הזה אני קורא לציבור הרחב לא לאסוף כלבים שאינם מוכרים להם מהרחוב, ולדווח לעירייה או למועצה המקומית אזורית על כלבים משוטטים". לדבריו, יש גם לחסן את הכלבים הביתיים בעיקר לאור העובדה כי הזן הקטלני של הכלבת תוקף כעת בעיקר כלבים ולא חיות בר כפי שהיה עד כה.

מחלת הכלבת היא מחלה קטלנית אשר הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) התוקף את מערכת העצבים והמוח. המחלה גורמת לסימנים עצביים, לשיתוקים ואף למוות, הן בבני אדם והן בבעלי חיים. וירוס הכלבת מוחדר באמצעות נשיכה או טפטוף רוק נגוע על פצע פתוח לשרירי האדם שננשך, משם הוא עובר דרך מערכת העצבים לכיוון המוח. בעל החיים איננו מראה סימני מחלה במשך תקופה זו, הנקראת תקופת הדגירה, ואשר אורכה יכול לנוע בין שבועות למספר חודשים. סימני המחלה שונים בין בעל חיים למשנהו ומתאפיינים בשינויי התנהגות. כאשר המחלה אגרסיבית, בעל החיים מרוגש, תוקפני לסביבתו ומאבד את הפחד מאויבים טבעיים. כאשר המחלה שקטה, בעל החיים מאבד כל פחד והופך לידידותי. בסוף המחלה מופיעים לעתים סימנים של שיתוק, קצף מהפה, רתיעה ממים ושינויים בקול.

"על סמך שינויי התנהגות בבעל חיים יכול רופא וטרינר לחשוד כי בעל החיים חולה בכלבת, אולם בחלק מהמקרים לא נצפים כלל סימנים לפני המוות. הדרך היחידה לאבחן את המחלה היא בבדיקה שלאחר המוות. אני מבקש להדגיש כי הרחקת הכלבת מאזורי המגורים במרכז תלויה בכל אחד ואחת מאיתנו, כמי שיכולים להעניק לסביבה 'טבעת הגנה' חזקה ומוצקה", סיכם ד"ר רפלוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully