וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הקיץ: בזכות החורף הקריר השוק יוצף בפירות

רמי שני

5.5.2011 / 13:11

ארגון מגדלי פירות מעריך כי יבול פירות הקיץ צפוי להיות השנה גבוה ב-20% מזה של השנה שעברה. "כמויות האפרסקים, המשמשים והנקטרינות יגדלו ורמת המחירים תהיה נוחה יותר לצרכנים"

עקב חורף קר מהחורף הקודם, יבול פירות הקיץ צפוי להיות השנה גבוה ב-20% לעומת השנה שעברה, כך מעריך מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אילן אשל.

לדברי אשל, החורף החולף סיפק למטעי הפירות מנה נאה של לילות וימי קור רציפים שהכרחיים להתפתחות התקינה של הפריחה וההבשלה. לפיכך כמויות פירות הקיץ, האפרסקים, המשמשים והנקטרינות, צפויות לגדול ב-10-15 אלף טונות ביחס לשנה שעברה ורמת המחירים תהיה נוחה יותר לצרכנים ותאפשר להם ליהנות מהפירות הבריאים.

"החלטת רשות המים להחזיר לחקלאים את כמויות המים שקוצצו בשנים הקודמות ולהעלות את הקצאת המים השפירים ל-470 מיליון מ"ק, תסייע למגדלים לשמור על היקפי הגידול" אמר אשל. עוד הוא הוסיף, כי "ביצוע קיצוץ נוסף היה עלול להיות הרה אסון לענף המטעים ולגרום לנזק ארוך טווח. המחיר הגבוה של המים הוא תמריץ חזק דיו לצמצום צריכת המים ואין צורך בקיצוצים מנהלתיים נוספים".

בענפי הסב-טרופים - המנגו, האבוקדו והליצ'י צפוי יבול סביר ואף גבוה בחלק מהמטעים בזכות האביב הנוח שלא מלווה בחמסינים קשים עד עתה. הערכת יבולים כללית בכל הענפים מבוצעת בימים אלה על ידי מדריכים משירות ההדרכה והמקצוע (שה"ם) ותוצג בקרוב בישיבת סיכום במשרד החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully