וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב תוקף: "העדויות פורסמו לפגוע בערעור"

5.5.2011 / 12:09

בעקבות פרסום עדויות עדי התביעה במשפטו אמר הנשיא לשעבר למקורביו כי הוא פגוע מאוד: "זה מוכיח שבית המשפט לא הקשיב לו". פרקליטיו: "פרסום עדויות התביעה בלבד - הוכחה ליחס החד צדדי של ביהמ"ש"

"בית המשפט התיר לפרסם את עדויות התביעה עכשיו אך ורק כדי לפגוע בי בערעור" - כך אמר הבוקר (חמישי) נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, בשיחות עם מקורביו, בעקבות פרסום עדויות עדי התביעה במשפטו. לדברי המקורבים, "קצב היה פגוע מאוד מהפרסום, ואמר כי החלטת השופטים מאמתת את מה שטען לאורך כל המשפט, שבית המשפט לא הקשיב לו ולא רצה להקשיב לו".

גם פרקליטיו של קצב כעסו על הפרסום. "ההחלטה של כבוד השופט קרא ושאר חברי ההרכב להתיר בשלב זה, שלאחר הגשת הערעור ולפני הדיון בבקשה לעיכוב הביצוע הקבוע ליום רביעי, לפרסם אך ורק את עדויות התביעה ולדחות למועד מאוחר יותר את עדויות ההגנה, מיישמת את מה שטענו בערעור, כי יחסו של בית המשפט לקצב היה חד צדדי, כאילו מלחמה נטושה בין משה קצב לבין בית המשפט", אמר עו"ד אביגדור פלדמן.

פלדמן הוסיף כי "לא ייתכן שבית המשפט המחוזי לא לקח בחשבון שפרסום חד צדדי של עדויות התביעה בלבד עלול להשפיע על דעת הציבור, ובדרך עקיפה גם על בית המשפט העליון. אנחנו מאמינים שצעד זה יש בו כדי לתמוך בטענותינו בערעור ואנחנו מקווים שכך יבין את הדבר גם בית המשפט העליון". לדבריו, "אין שום סיבה הגיונית או משפטית בשלב קריטי כל כך של גורלו של משה קצב להתיר רק את הראיות שהביאה התביעה ולא להתיר לפרסום את ראיות ההגנה, שלטענתנו מפריכות את ראיות התביעה מן היסוד".

יועץ התקשורת של קצב, אמנון שומרון אמר כי "תמוה שימים ספורים לפני הדיון בערעור מחליט בית המשפט לפרסם באופן סלקטיבי רק את עדויות עדי התביעה ולהמשיך ולאסור לפרסום את עדויות ההגנה".

"לא נעשה משפט צדק"

בערעור שהגיש קצב, באמצעות עורכי הדין פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, הוא טען שלא נעשה משפט צדק, וכי לא ייתכן שבית המשפט לא הושפע מ"משפט השדה" שנעשה לקצב בציבור ובתקשורת. עורכי הדין גם טענו, כי השופטים שגו כאשר לא התייחסו לסתירות בעדותה של א' ממשרד התיירות, ושמצאו חיזוקים לטענות התביעה, דווקא בעדויות ההגנה.

קצב היה אמור להתחיל לרצות את מאסרו ביום ראשון, אולם בית המשפט העליון דחה את תחילת ריצוי העונש עד להחלטה אחרת. ביום רביעי יתקיים אצל השופט יורם דנציגר דיון בבקשה שהגישו עורכי הדין לעכב את תחילת ריצוי העונש עד לאחר סיום הדיון בערעור שהגישו. "אוי לאותה בושה ולאותה כלימה שתכסה את פנינו, על שעצרנו וכלאנו את מי שהיה נשיא המדינה על לא עוול בכפו", נכתב בערעור.

שלשום דחה בית המשפט העליון עד להודעה חדשה את מועד תחילת ריצוי עונשו של הנשיא לשעבר, שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר. השופט יורם דנציגר קבע בהחלטתו, כי דיון בבקשת עיכוב הביצוע של קצב, שהגיש השבוע ערעור על הכרעת הדין והעונש, יתקיים ביום רביעי הבא, יום לאחר יום העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully