וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה עלולה לדרוש מחיר כבד

דן מרגלית

5.5.2011 / 7:53

טקס הפיוס פת"ח-חמאס הזכיר לוותיקים בדיחה ישנה: יהודי אחד הסתער על דוב כדי להלום בו. עמדו חבריו מסביב ועודדו אותו לגבור על הדוב. אחרי כמה דקות השיב בקול נואש לחבריו: "מי מדבר על לגבור על הדוב? לעזאזל, איך נחלצים מאחיזתו?". היהודי הזה הוא אבו מאזן.

אבו מאזן נראה אתמול על מסכי הטלוויזיה כמי שכפאו שד. נאם שאין לישראל זכות להתערב ושעליה להעביר לו את כספי הרשות הפלשתינית, אבל מי כמותו יודע שבלי תיאום עם צה"ל הדוב המתגלם בחאלד משעל ובאיסמעיל הנייה יטרוף אותו כבכ?ורה בטרם קיץ?

רק שהפיוס-לכאורה, אשר לדעת ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין לא יאריך ימים, מציב בפני ישראל בעיה מיידית. שרים תקיפים יותר או פחות מאוחדים בדעתם. הם רואים בו את "הקרב על הרף של הקוורטט".

האם דיסקין התקנא בדגן?

בנימין נתניהו יצא לאירופה מצויד בהנמקות חדשות לביסוס התנגדותה של ישראל להקמת מדינה פלשתינית בהחלטה חד-צדדית של עצרת האו"ם בספטמבר. זה תלוי במדינות הקוורטט, שאם ידבקו בעמדתן העקרונית הבסיסית יקבעו כי אין לתבוע מישראל לנהל משא ומתן עם ממשלה פלשתינית שאחד ממרכיביה המרכזיים קורא לחיסולה.

האם אפשר לשמר את הנורמה האירופית? למנוע שחיקה ודרדור? לא ידוע. החשש הוא שאירופה תנסה למכור לישראל סחורה מדינית אחת פעמיים. תמורת התנגדותה לנוכחות של חמאס בזירה היא עלולה לבוא בדרישות לנתניהו, והוא יודע בהקשר זה ממה הוא חושש. למשל, מדרישה אירופית להכריז על עוד תקופה של הקפאת בנייה ללא תנאי עד ספטמבר.

דיסקין, שנפרד אתמול מתא הכתבים הצבאיים, לא הקל על ראש הממשלה. הוא נקט לשון מפויסת כלפי הסכם הפיוס הפנים-פלשתיני בשתי רמות: הן שלא יאריך ימים, הן שכל עוד לא גרם לשינוי בפועל של מדיניות השיתוף הביטחוני עם ישראל ביהודה ובשומרון אין מקום להעניש את אבו מאזן בבלימת ההכנסה ממיסים, הזורמת מישראל לרמאללה.

האם התקנא דיסקין בראש המוסד הקודם מאיר דגן, שהפתיע בסיום כהונתו את נתניהו? האם הוא כועס שמועמדו לרשת אותו לא נבחר אלא יורם כהן? לא ברור. גם פחות חשוב. מכל מקום, בשובו בסוף השבוע יידע נתניהו עם איזה מטען אירופי ייצא החודש לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully