וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הרופאים נמשך: מחר - עיצומים בדרום הארץ

אריאל נוי

4.5.2011 / 22:05

עיצומי הרופאים יימשכו גם מחר במסגרת דרישתם לשיפור בתנאי העסקתם ושכרם, זאת לאחר שחודשו אתמול לראשונה לאחר חופשת הפסח. בין היתר, ייסגרו מרפאות החוץ ואשפוז היום בדרום הארץ

לאחר שחודשו אתמול, גם מחר (חמישי) יימשכו עיצומי הרופאים במסגרת דרישתם לשיפור בתנאי העסקתם ושכרם. מחר ייסגרו מרפאות החוץ, אשפוז היום והמכונים בבתי החולים בחלקה הדרומי של הארץ ולא תהיה בהם קבלת קהל. בהודעת ההסתדרות הרפואית נכתב, כי "הרופאים העובדים במסגרות אלו יגיעו לעבודה על מנת להיות נוכחים בתוך בתי החולים בלבד, ולהעניק ייעוץ בתוכו".

כמו כן, לשכות הבריאות, בריאות הציבור, טיפות חלב, רופאי עיריות ורופאי בתי הספר ישבתו בכל הארץ. רופאים מחוזיים משוחררים מהשביתה. עוד נכתב בהודעה, כי "בכל מחוז או נפה יישאר רופא מחוזי וישמש כתורן המקבל מקרים דחופים. הרופא המחוזי רשאי להחליט על הגעת רופא תורן אחר נוסף אליו או במקומו". טיפולי דיאליזה דחופים וטיפולים אונקולוגיים יוחרגו מהשביתה.

היום שבתו מרפאות קופת החולים "כללית" במחוזות דרום ושרון-שומרון ומרפאות קופת החולים "לאומית" בירושלים, לאחר שטרם הושגה התקדמות במשא ומתן בין הרופאים לבין משרד האוצר ומשרד הבריאות. בהודעת ההסתדרות הרפואית נמסר כי "על רקע העדר כל התקדמות ממשית במשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית והמעסיקים, אנו נאלצים להכריז על המשך הצעדים הארגוניים. במידה ותושג פריצת דרך במשא ומתן או ייחתם הסכם בין הצדדים, יופסקו הצעדים".

בשבוע שעבר דווח כי משרד האוצר שיפר את הצעתו לנציגי ההסתדרות הרפואית באחוז אחד לתוספת של 20% לשכרם בפריסה של שמונה שנים. לפי הדיווח, חלק מהסכום יוקצה לתוספת שתינתן לכלל הרופאים, ומרבית הסכום יועבר לרופאים העובדים באזורי הפריפריה ובמקצועות הסובלים ממצוקת כוח אדם. עם זאת, בהסתדרות הרפואית דורשים תוספת של 50% לשכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully