וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפלסטינים: התנועה האיסלמית בישראל מתאחדת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2011 / 18:51

לאחר פילוג שנוצר ב-1996 בעקבות ההחלטה להתמודד בבחירות לכנסת, הודיעו ראשי הפלגים בתנועה האיסלמית בישראל על איחוד שיושלם בקרוב. "נגמרו התיאומים, עוברים לשיתוף פעולה"

לאחר 15 שנים שבמהלכן היו מפולגים, פרסמו היום (רביעי) הפלג הצפוני והפלג הדרומי בתנועה האיסלמית בישראל הודעה שבה הכריזו שהם מתכוונים להתאחד בקרוב לפלג אחד. בהודעה, החתומה על ידי ראשי הפלג הצפוני והדרומי – השייח' ראא'ד סלאח והשייח' חמאד אבו דעאבס - נכתב כי ההחלטה להתאחד התקבלה בעקבות מאמצים שנמשכו חודשים ארוכים.

על פי ההודעה, חברי שני הפלגים מביעים את מחויבותם לאחדות התנועה האיסלמית, על שני פלגיה, ואת מחויבותם לסלק את כל המכשולים העומדים בפני השגת יעד זה במהירות האפשרית. "סיימנו את שלב התיאומים ואנו עוברים לשלב שיתוף הפעולה ויישום פרויקטים משותפים בינינו שיראו אור בקרוב אינשאללה וישרתו את אנשינו", נכתב. "אנו מודים לכל האחים ששומרים על אחדותה של התנועה האיסלמית ושגילו יוזמה והשקיעו מאמצים למען השגת יעד זה. נמשיך במאמצים ובמפגשים כדי לחזק את שיתוף הפעולה והתיאום עד להשגת היעד – אחדות".

החלטתה של התנועה האיסלמית בשנת 1996 להתמודד בבחירות לכנסת גרמה לפיצול בתוכה וליצירת פלג דרומי ומתון יותר בראשות השייח' ח"כ איברהים צרצור ופלג צפוני בראשות השייח' ראא'ד סלאח. הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית מיוצג כיום בכנסת על ידי סיעת רע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully