וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקריית מוצקין: "הוזנח הטיפול בזיהום המים"

קובי מנדל

4.5.2011 / 18:11

תושבי קריית מוצקין, שמזה שישה ימים נאלצים להימנע משימוש במי ברז לאחר הזיהום שהתגלה בהם, מאבדים את סבלנותם. לדבריהם, המצב בלתי נסבל ו"ראש העיר לא עושה דבר"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

על אף שהתבשרו הבוקר (רביעי) כי הם רשאים לשתות מי ברז לאחר הרתחתם, תושבי קריית מוצקין אינם מעודדים מהמצב הקיים שנמשך מזה שישה ימים, מאז התגלה ביום שישי האחרון זיהום ברשת המים. "שמעתי שהמים מזוהמים אבל אף אחד לא יודע מה לעשות ולאף אחד לא ברור מה באמת קורה", אמר תושב העיר, ניר אשורי בשיחה עם וואלה! חדשות. "המצב הזה בלתי נסבל. צריך לעשות משהו – אבל ראש העיר לא עושה כלום".

"בדרך כלל אנחנו מוציאים כ-200 שקלים בחודש על מי שתייה, אבל במצב הנתון ההוצאות רק גוברות", הסביר ירון נשיא תושב נוסף בעיר. בעלי חנויות המכולת והסופרמרקטים בעיר דווקא מעודדים מהמכירה המוגברת של בקבוקי המים המינרלים ש"נחטפים" לדבריהם מהמדפים. "מאז החל המשבר, אנחנו מוכרים פי 10 בקבוקי מים מהרגיל", סיפר דוד מרקו, בעל חנות מכולת בעיר.

הבוקר נמסר מהעירייה כי חלוקת מי השתייה המינרלים תופסק, זאת לאחר שנודע על שיפור בדגימת המים שנבדקו. בששת הימים האחרונים הוזהרו תושבי קריית מוצקין שלא להשתמש במים מהברז. בניסיון למצוא פתרון זמני לבעיה, החלה אתמול העירייה לחלק בקבוקי מים מינרליים לתושבים בתחנות שונות ברחבי העיר.

הזיהום בברזים התגלה ביום שישי שעבר. לאחר מכן נקראו התושבים להרתיח את מי השתייה לפני שיעשו בהם שימוש. בעקבות גילוי הזיהום, כינס ראש העירייה חי צורי ישיבת חירום מיוחדת, והורה לראשי תאגיד המים להתחיל בחלוקת מים לתושבים. כעשרת אלפים בקבוקי מים הועברו אתמול למוסדות חינוך ולמעונות פרטיים בעיר. הבוקר, הוחלט כאמור, להפסיק את חלוקת השתייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully