וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל פתוח

דן מרגלית

4.5.2011 / 15:38

היכן ממתינה לבנימין נתניהו שיחה קשה יותר? במפגש עם דיוויד קמרון באנגליה או עם הנשיא ניקולא סרקוזי בצרפת? בין יועציו של ראש הממשלה חלוקות הדעות.

חלק מהם סבורים כי לונדון בעייתית יותר. היא מתייצבת בגלוי בראש המערב-אירופאים המצדדים בכינון מדינה פלשתינית בהחלטה חדצדדית של עצרת האו"ם בחודש ספטמבר. אחרים טוענים כי בגלל סיבוך ביחסים האישיים תתנהל שיחה חריפה דווקא בפאריס.

דן מרידור ישהה בפאריס בהקשר אחר אבל שר החוץ הצרפתי ביקש להיפגש עימו. האם במאמץ של הרגע האחרון למנוע קרע ולחפש נ סחה משותפת או כאזהרה מוקדמת שסרקוזי לא ילך שבי אחרי טיעוניו של ראש הממשלה?

ההסכם בין אבו מאזן לבין חאלד משעל בחסות מצרים הקל על ישראל להסביר את עמדתה. חמאס הוסיף והכריז כי אין לו עניין בפתרון של שתי מדינות לשני עמים ואם היה למישהו ספק במי מדובר נחפז איסמעיל הנייה לגנות את חיסולו של אוסאמה בן לאדן אך ההקלה עלולה להתגלות כזמנית בלבד. יש סכנה כי עד ספטמבר תיסוג אירופה לעמדה המאפיינת אותה באורח טבעי והיא תיתלה בזיז של הסבר מאת אבו מאזן כדי להצדיק את הקמת המדינה הפלשתינית החדצדדית שחמאס ימלא מקום מרכזי למדי בממשלתה.

מה גם שהבחירות הכלליות אשר מבטיחים פת"ח וחמאס לציבורם עלולות להסתיים בניצחון מוחץ של אנשי האיסלאם הקיצוני. כבר היו דברים מעולם והם כגלגל חוזר.

איש אינו יודע אם המסר הישראלי שנושא עימו נתניהו לאירופה ייפול על אוזניים קשובות ולכמה זמן. תוצאות מסעו ליבשת הקרובה יעצבו במידה רבה את נאומו לפני בתי הנבחרים האמריקניים בימים שבהם הנשיא ברק אובאמה התחזק אבל תדמית חמאס המגונן על בן לאדן מתכערת. יממה לפתיחת מסעו הקרוב של נתניהו והכל פתוח.

  • עוד באותו נושא:
  • דן מרגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully