וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיקה מסקנות

יובל אברמוביץ'

4.5.2011 / 6:00

פעם היא היתה דיווה שלא מרוצה מכלום ושמעליבה את כל מי שסביבה. אבל אז הגיעה הילדה וגם טיפול בשיטת ימימה, ומירי מסיקה החליטה שהגיע הזמן להפסיק לנסות להיות גדולה מהחיים

כשמירי מסיקה בקעה מהביצה המוסיקלית כתבו בעיתונים ש"הנה הגיעה ריטה החדשה". קראו לה דיווה, אמרו שהיא גדולה מהחיים, והיא שמעה את עצמה מזמרת בכל תחנת רדיו, עד שהיא התחילה להאמין שאולי היא באמת ריטה החדשה.

היא חשבה שכדי לשבת באולימפוס המוסיקלי, בין האייקונים הגדולים שעליהם גדלה, היא צריכה לבחור את הפרויקטים שלה בפינצטה מוזהבת ולעבוד על פי מודל ריטה: לשמור מרחק מהעם, לא להשתכשך עם אלין ועם עתי באירועי השקה, ובעיקר לשחרר יבול מוסיקלי בהפרשי זמן שיגרמו לקהל לרייר מגעגועים.

מירי מסיקה. אביב חופי
אני טיפוס רגשי עם דם חם ולא הבנתי שזה לא נכון להביא את האני שלי לעבודה"/אביב חופי

מרוב שאמרו למסיקה שהיא ריטה החדשה, היא התחילה להתנהג כמו שאפילו ריטה לא התנהגה. היא דרשה, התרגזה, התאכזבה, התפוצצה - והכל בקולי קולות. עד ליום שבו היא פגשה את ריטה.

"זכיתי לפגוש את ריטה במסגרת כל מיני הופעות משותפות שעשינו, וכל מפגש איתה הוא כמו חלום עבורי", מספרת מסיקה והאישונים שלה מתרחבים. "כשאני לידה אני לא מצליחה להשתחרר מהילדה המעריצה בת ה?16 שנמצאת בתוכי. באחת הפעמים שהופענו יחד הסתכלתי עליה במהלך ההכנות להופעה וראיתי איך היא עושה באלאנס על הבמה. ראיתי איך היא מדברת בשקט ובכבוד אל העובדים שלה, עד לאחרון העובדים, כולל זה שמסדר ומנקה, וראיתי שכולם, אבל פשוט כולם, אוהבים אותה. היא פשוט יודעת איך לבקש דברים ואיך להעיר בלי להעליב. זה היה רגע מאוד מפכח. באותו הרגע הבנתי שזאת התחושה שאני רוצה לייצר עם הצוות שלי. אני לא רוצה שיגידו: 'אוי, לא, היום אני עובדת עם הדיווה המכשפה'".

ואנשים שעבדו איתך אמרו את זה?
"בוודאי. הייתי כזאת, בלי להתכוון, הרבה פעמים. הייתי יכולה לרדת מהבמה, אחרי שהקהל עמד על הרגליים במשך חמש דקות והריע, לעשות פרצוף, להגיד 'היתה חרא הופעה' ולבאס את הנגנים שבעצם היו חלק מההופעה - ואפילו לא הייתי מודעת לזה שאני פוגעת בהם. הייתי יכולה לפני מופע לעשות בדיקת סאונד ולהגיד לסאונדמן: 'מה זה?! אני לא שומעת כלום! איזה פחד!", ולפגוע בו.

"אני טיפוס רגשי עם דם חם ולא הבנתי שזה לא נכון להביא את האני שלי לעבודה. הייתי כל כך חסרת רגישות. אני המבקרת הכי חמורה של עצמי ואני יכולה להיות ממש אכזרית כלפי עצמי. הבעיה היתה שהייתי פוגעת בדרך בנגנים או באורי, בעלי, שאחראי ללחנים או לעיבודים במופע. היתה תקופה שהכל השתלט עלי, וזה חלק מהסיבה למשבר בנישואים שהיה לנו ושהוביל לפרידה זמנית. אורי אוהב אותי אהבת נפש וגם אני אוהבת אותו בלי גבולות, אבל כמה אפשר לחיות עם מישהי שלא מרוצה כל הזמן?

"לקח לי זמן ללמוד להגיד את הדברים בצורה נכונה. פגעתי באנשים בלי להתכוון והכל נבע מזה שבעצם הרגשתי מאוד מאוד קטנה והייתי צריכה שיעזרו לי. מבחוץ זה היה מתפרש כמו דרישה או טענה או התנהגות של דיווה".

"ירדתי לקרקע"

כשהיא הבינה שהיא מתנהגת כמו דיווה ופוגעת בסביבתה, החליטה מסיקה שהגיע הזמן לטפל בעצמה. "בשלב מסוים, לפני שנתיים, החלטתי שאני רוצה ללכת לטיפול פסיכולוגי", היא מספרת. "רציתי לשפר את עצמי כי בשיא ההצלחה הרגשתי שאני לא שמחה וששום דבר לא מספיק לי. הייתי יוצאת מהופעות ועושה פרצוף חמוץ. עמדתי על הבמה, מול אולם מלא, בלי להבין בכלל שזכיתי, ובמקום ליהנות אמרתי לעצמי: 'זה לא טוב'. זה אכל לי את הזוגיות ופגע בצוות. הרגשתי שאני חייבת לשנות דברים אצלי, אז התקשרתי לאיזו פסיכולוגית וזאת היתה ממש תאונת עבודה".

למה?
"כי היא ישבה ושתקה".

זה מה שפסיכולוג טוב עושה.
"לא, לא. היא ממש שתקה ולא דיברה. היתה לה טכניקה הזויה. אני אדם מאוד ורבלי והרגשתי שאני צריכה למצוא שיטה אחרת, אז נכנסתי לגוגל ועשיתי חיפוש על שיטת ימימה. הלינק הראשון שעלה לי היה מספר טלפון שאליו התקשרתי והגעתי לבחורה בשם עידית. מאז אני נפגשת איתה אחת לשבוע ומדברת איתה. מצאתי את המקום בשבילי שיש בו שילוב של רוחניות ופסיכולוגיה וזה עושה לי טוב. התחלתי להבין על עצמי דברים, ליהנות מחצי הכוס המלאה, לנטרל כעסים. ירדתי אל הקרקע. הבנתי שקיבלתי מתנה מאלוהים וזה שיחרר אותי. כי אם ההצלחה היא לא בזכותי אז גם הכישלון הוא לא בגללי".

מישהי פה בדרך להיות הרבנית קוק?
"לא, לא, ממש לא. ככל שהאמונה שלי מתחזקת, אני מקשיבה לעצמי יותר ויותר ופשוט מסתכלת בדברים החשובים באמת. לחזור בתשובה ולהתעסק בחיצוניות של מה ללבוש או מה לאכול נראה לי עיסוק טפל. אמונה בלב היא דבר יותר עמוק. מה שבעיקר למדתי הוא שאני צריכה לעצור לרגע את ההמראה המטורפת ולחפש לעצמי את המסלול שלי ואת הדרך שהיא באמת באמת של מירי, ולא של אף מודל אחר.

"לפני כן כל הזמן אמרתי לעצמי: 'אני לא אעשה את זה', ו'אני לא אעשה את זה', כי רציתי להיות באיזו אסכולה מסוימת. הסתכלתי על ריטה, על יהודה פוליקר, על שלמה ארצי - שהם מבחינתי הגדולים - ואמרתי: 'זאת הדרך'. אבל אז פתאום הבנתי שהדרך שלהם היא דרך שהיתה נכונה לתקופה אחרת ושהיום זה עידן אחר.

"אחרי האלבום השני שלי, למשל, הציעו לי לעשות מופע בקיסריה ואני ישר אמרתי 'לא, זה עוד מוקדם. יש לי רק שני דיסקים. אני אחכה לעוד חומרים'. איזו שטות. הייתי מפגרת. דודו אהרון הוציא אלבום אחד ומילא את היכל נוקיה. הזמרים המזרחים פותחים קיסריה מתי שהם רוצים וזה עובד, בזמן שאני ישבתי וחישבתי מתי להוציא את הדיסק הבא.

"חיכיתי בין הדיסק הראשון לשני שלוש שנים וחצי. למה? כדי לתת לקהל לחכות? אנחנו בתקופה אחרת. פעם שלמה וריטה היו גונזים דיסקים לא מושלמים כי פעם היו מוכרים 200 אלף דיסקים, אבל היום בקושי מוכרים 20 אלף. היום אנשים מורידים שירים ובמקרה הטוב משלמים דולר דרך אייטיונס. הכללים השתנו וגם הגדולים מתחילים להבין את זה, ומי שלא - לא ישרוד.

"כשזכיתי בפרס רינגטון פלטינה על הורדות של 'באה אליכם' ישבתי בבית וצחקתי. התלבטתי עם אורי אם ללכת או לא. זה היה נראה לי הזוי. היום אני מבינה את העוצמה של הדברים. בקיץ או בסתיו הקרוב אני מקווה להופיע בקיסריה, ויש דיבורים על הופעה עם הפילהרמונית, ואני רוצה להוציא אלבום אוסף מהופעה חיה, ואולי יתחשק לי אלבום קאברים ואולי שירים לילדים. למה לא? זה מה שחוה אלברשטיין עשתה כל השנים. היא הזמרת הישראלית שהוציאה הכי הרבה אלבומים ובעצם הקדימה את זמנה.

"מדברים איתי כבר כמה שנים על לעשות אירוויזיון בלי לעשות קדם. בפעם האחרונה זה נפל בגלל ההריון אבל זה עוד יקרה. אני רוצה לעמוד מאחורי הקלעים ולנפנף בדגל".

אז בקרוב מירי מסיקה תעשה גם חתונות?
"אה... המ... אה... תראה... לא יודעת. לא חשבתי על זה. אולי אם זה יהיה במקום הנכון עם הפסנתר הנכון, האנשים הנכונים והדשא הירוק והנכון. אני לא יודעת. אני לא חושבת שיש לי מוסיקה שמתאימה לעשות שמח בחתונות. אגב, אתה יודע שבחתונה שלי רציתי נורא ששרית חדד תופיע. אני מתה עליה, אבל אז לא היה לי כסף בשביל זה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החיבור ל'כוכב נולד' קרה לגמרי במקרה". עם שופטי כוכב נולד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיף להיות יפה"

מאז שמסיקה (33) הכירה את בעלה אורי זך (34), שמשמש גם המפיק והמעבד המוסיקלי שלה, חלפו כבר 11 שנים. בינתיים הספיקה מסיקה להפוך למותג, להוציא שלושה אלבומים, לשחק בקולנוע ובטלוויזיה, לגרוף כל תואר אפשרי ולעשות כסף שיספיק לכמה חתונות עם שרית חדד.

בדרך היא גם הפכה לאמא של תמר, בת תשעה חודשים וחצי, שלקחה את מבנה הפנים של אבא ואת העיניים והריסים של אמא. במהלך הראיון היא יושבת לה במנשא שקשור לגופה של אמה, וזו מקפצת ושרה לה ("הכי מרגיע אותה שאני שרה לה את 'שיר ערש' מ'שלמה המלך ושלמי הסנדלר', היא אומרת ופוצחת בהדגמה, "תראה איזה חיוכי יש לקוקילוקו"). גם אבא אורי יושב בראיון.

לדברי מסיקה, ההריון והלידה, וגם העבודה העצמית בשיטת ימימה, הכניסו אותה לפרופורציות. היא הרבה פחות מוטרדת מהגבות שיורמו בברנז'ה על הבחירות שלה, למשל, לשבת על כיסא השופטת ב"כוכב נולד".

ואכן בברנז'ה היו מי שתהו למה היא עושה את זה. אם מדובר בפיצוי עצמי בעקבות כישלון הדיסק השלישי ("שזכה אגב לביקורות הכי טובות שקיבלתי אבל כנראה היה מורכב מדי ופחות מסחרי") או בצעד של התמסחרות שגם הוביל לאחרונה אותה לקמפיין למותג האיפור MALU WILZ ("הציעו לי קמפיין למידות גדולות אבל זה ביאס אותי. קמפיין ביוטי הרגיש לי הכי כיף שיש. זה כיף להיות יפה").

למסיקה עצמה יש הסבר שונה לגמרי. "החיבור ל'כוכב נולד' קרה לגמרי במקרה", היא אומרת. "שבוע לפני שילדתי עשו ב'כוכב נולד' ספיישל של קרן פלס ושלי, ונורא נורא נהנינו והיה כיף, ואז הגיעה הצעה מפתיעה מקשת שנגיש תוכנית משותפת".

תוכנית על מה?
"לא יודעת. על מה שנרצה. זאת היתה הצעה מקסימה, רק שלעשות תוכנית משלך זה דבר מאוד מחייב וצריך לגמרי לגמרי לעבוד בזה, ואנחנו קודם כל עובדות בלהיות זמרות, אז זה ירד מהפרק. אחרי זה הציעו לי להגיש תוכנית משלי, וזה היה נשמע לי קסום כי תמיד חלמתי להיות גידי גוב. הוא הכל בעיניי - גם זמר וגם שחקן וגם מגיש וגם מראיין - והוא עושה הכל בכזה חן עצום והוא מצחיק אותי נורא, ולא משנה מה הוא עושה הוא תמיד גידי גוב.

"אני גם למדתי משחק ויש לי יכולות של סטנדאפיסטית שעוד לא מימשתי, חוץ מהסיפורים שאני מספרת בהופעות שלי, והדבר היחיד שעוד לא עשיתי בלהיות גידי גוב זה להיות מנחת טלוויזיה. אבל זה עוד מוקדם לי. אני אעשה את זה כשאהיה בת 40. אני אמנם לא מספיק קולית כמוהו, אבל יום אחד אני אהיה גידי גוב. רגע, איפה הייתי? אני לפעמים נסחפת בדיבור".

בהצעה שקיבלת מקשת.
"אה, כן. בקיצור אמרתי להם 'לא', ואז הם הציעו לי להיות שופטת ב'כוכב נולד'".

שזאת הצעה מפתיעה לא פחות.
"לגמרי. בכל שנה אחרת הייתי אומרת 'לא'. מאוד שמרתי על עצמי כי רציתי לקבע את עצמי בתור זמרת, אבל אז, מתוך מקום שלו יותר, הבנתי שאו.קיי, אני כבר זמרת, ויש לי קהל משלי, ואני בעצם באה ממקום של כוח ולא ממקום שאני צריכה את זה בשביל למנף לעצמי את הקריירה".

היו מי שהרימו גבה על ההחלטה שלך.
"אולי באליטה התל?אביבית. לא אמא ואבא שלי או חברים שלי שהם לא מהתעשייה. בשבילם זה כיף גדול וגם בשבילי. באתי ואמרתי מראש שאני עושה עונה אחת ושאני רוצה ליהנות, ואני פשוט נהנית מכל רגע. אני יכולה להבין למה השופטים שהועזבו התמרמרו. זה כל כך כיף בתוך המשפחה הזאת של טמירה ירדני, יואב צפיר והשופטים. כולם כל כך מחבקים. שלא לדבר על החיבוק של העם.

"פתאום רודפים אחריי ילדים ברחוב. לא הכרתי את זה. אני לא זמרת שפונה כל כך לילדים. פתאום יש לי עוד קהל שמגלה אותי. אבי ניר, מנכ"ל קשת, אמר לי: 'אם אתה טוב - אתה טוב'. וזה נכון. גם שחקן גאון שיעשה טלנובלה לא ייפגע. תראה את גילה אלמגור שעשתה את 'השיר שלנו'. היא העלתה את הרמה ולא ירדה ברמה. אני כל כך נהנית וכל כך שמחה שנעניתי לאתגר, וממש לא מטריד אותי אם מישהו בברנז'ה מצקצק ואומר 'מה קרה למירי מסיקה?' ו'למה היא צריכה את זה?'".

אני מניח שזה קשור גם לרצון לבחור פרויקטים מכניסים, לא? בכל זאת יש ילדה שצריך לדאוג לה.
"אף פעם לא עשיתי דברים בשביל כסף, ובפסטיגל הרווחתי הרבה יותר ממה שאני ארוויח ב'כוכב נולד'. זה לא השיקול שלי. השיקול הוא ההנאה. כשעשיתי פסטיגל - שהוא מאוד קשה ומסחרי - עשיתי את זה כי רציתי לפגוש קהל של ילדים ולעמוד כל פעם מול 6,000 אנשים. בחרתי לי את השיר שהכי עשה לי את זה ומצאתי לעצמי את היתרונות.

"אני באה מבית צנוע והכסף הוא לא המניע. מבחינתי, כל עוד אני נכנסת לסופרמרקט ויכולה לקנות את מה שאני רוצה בלי לחשוב, אני עשירה. ההגעה של תמר לעולם הכניסה אותי לפרופורציות. הבנתי מה חשוב ומה לא".

ובכל זאת, העתיד שלך מובטח מבחינה כלכלית?
"העתיד שלי מובטח (היא פורצת בצחוק גדול)? הוא היה יכול להיות מובטח אם לא הייתי בזבזנית גדולה".

את לא חוסכת או משקיעה?
"לא השקענו כלום ובקושי חסכנו. אבל מאז שתמרי נולדה אני חושבת שאני צריכה לבזבז פחות ולעבוד הרבה יותר קשה.

אורי, מה חשבת כשהציעו למירי להיות שופטת?
"אמרתי 'לא' ואז אמרתי 'כן'. בסופו של דבר מדובר בתוכנית שהוציאה זמרים איכותיים כמו נינט, שירי, סקעת, מעודה, דלומי, מרינה. פעם טענו שזמרים הולכים לשפוט שם בשביל לעשות קאמבק, כמו צביקה פיק, אבל זאת סתם סטיגמה שאי אפשר להיות שופט אם אתה מתחת לגיל 40".
מירי: "זה כמו שב'אמריקן איידול' עכשיו ג'ניפר לופז היא השופטת".

אז את התשובה הציונית לג'ניפר לופז?
"אנחנו חולקות ישבן דומה. חוץ מזה כלום, לצערי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בקיץ או בסתיו הקרוב אני מקווה להופיע בקיסריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

להעליב את המבקר

מאז שהחלו הצילומים של מסיקה לתוכנית שהמציאה את נינט היא ישנה הרבה פחות טוב בלילה. לדבריה, היא מהרהרת בפרצופים המזמרים שהדיחה וחושבת שאולי עשתה טעות וחירבה למישהו את החלום. אחרי הכל, הסירוב ההוא של צה"ל לקבל אותה ללהקת צבאית עדיין מהדהד בה. היא מכירה את עוצמתו של ה'לא'.

"ביום שבו סגרנו את הנבחרת של 'כוכב נולד' חזרתי הביתה עם דמעות בעיניים. זה היה היום הכי קשה. אמרתי לצדי צרפתי שזה קשה לי כי אולי פיספסתי מישהו. צדי אמר: 'מקסימום הוא יבוא בשנה הבאה או יוציא תקליט'. זה נכון מאוד. זה כמו באהבה. אם זוג צריך לחזור - הם ימצאו זה את זה. יש משהו טוב בלשמוע לפעמים 'לא', זה מחשל. ואם זה לא מחשל אותך - אז אולי מוטב שלא תהיה בתעשייה הזאת".

עוד רגע תגידי לי שגם ביקורות זה דבר טוב.
"תלוי. באופן גורף אני נמנעת מלקרוא ביקורות, כי נתקלתי בלא מעט ביקורות לא ענייניות במהלך חמש השנים שאני פה. אבל היו גם כאלה שכן גרמו לי לחשוב. פעם מישהו כתב על הקאבר שלי ל'שיר לשירה' שהוא בומבסטי ודרמטי לשיר ערש לילדה. הרגשתי שהוא צודק ובמופע האקוסטי שלי החלטתי לעשות ביצוע עדין יותר עם שתי גיטרות אקוסטיות.

"אבל גם היו ביקורות מעליבות ולא ענייניות. פעם מישהו כתב שיש לי קול דק ושטוח. להגיד את זה על הקול שלי זה כמו להגיד על בר רפאלי שהיא שמנה. הקול שלי דק??? למה אתה לא עונה לי?".

הוא עבה. מאוד עבה. אני רואה שזה עדיין מטריד אותך.
"לא. אבל זה הטריד אותי. חודש הלכתי עם המשפט הזה ואמרתי: 'רגע, אולי אני לא שומעת משהו?', כי זה בעיתון, וכשיש משהו בעיתון אנחנו מייחסים לו חשיבות?על".

הגבת פעם למבקרים?
"פעם אחת. אפילו לא קראתי את הביקורת של המבקר ההוא אבל שמעתי מהמנהלת ומהיחצנית שלי שהוא כתב ביקורת לא טובה וזה הספיק לי. יום אחד ישבתי עם קרן (פלס) וקובי (אפללו) לאכול פסטה, ופתאום המבקר הזה הגיע. הוא הלך לשירותים ואמרתי לו: 'אני מקווה שתטבע בשירותים' וגם משהו בסגנון של: 'אני בינתיים מופיעה ומצליחה ומה אתה עושה? כותב באיזה אתר קיקיוני?'.

"אחר כך לא ישנתי טוב בלילה. זאת מירי הישנה שהיתה מגיבה בחוסר פרופורציות ובילדותיות. כשאני בחוסר ביטחון אני מגדילה את עצמי על חשבון אחרים או שאני מקטינה את עצמי. דווקא הישיבה שלי ב'כוכב נולד' גרמה לי להיות הרבה הרבה יותר רגישה ולשקול מילים לפני שאני פותחת את הפה. אני רק מקווה שבשידור החי של התוכנית אני לא אפלוט איזו שטות". ¬

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully