וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בלייב: ערוץ הרשות בעזה, ערוץ חמאס בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2011 / 18:01

פירות ראשונים להסכם הפיוס: אחרי ארבע שנות הפסקה החל ערוץ המזוהה עם הרשות הפלסטינית לשדר בעזה ובמקביל החל הערוץ המזוהה עם חמאס לשדר מהגדה. בתפריט: פוליטיקה

הסכם הפיוס בין פתח לחמאס שנחתם היום בטקס חגיגי בקהיר, שם קץ לא רק לפילוג בין שני הארגונים אלא גם לפילוג בין כלי התקשורת שפעלו בגדה ובעזה: אחרי ארבע שנים של הפסקה, החלה היום (רביעי) הטלוויזיה הממלכתית הפלסטינית המזוהה עם הרשות הפלסטינית לשדר מרצועת עזה. במקביל החל ערוץ "אל-אקצא" השייך לחמאס, לשדר מרמאללה, וזאת לאחר שבמשך השנים האחרונות נאסרו שידוריו בגדה ועובדיו נעצרו לא פעם.

אחד המרואיינים הראשונים שהופיעו בערוץ הטלוויזיה הפלסטיני הממלכתי "פלסטין" היה דווקא בכיר חמאס איסמעיל רדוואן שדיבר על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס שנחתם היום בקהיר. "סיימנו את תקופת המחלוקת והתחלנו דף חדש", אמר רדוואן בראיון החגיגי מלב העיר עזה. בנוסף הציג הערוץ תמונות מרחובות רצועת עזה, שם חגגו מאות צעירים פלסטינים את חתימת הסכם הפיוס.

ומה ראו צופי ערוץ אל-אקצא שחזר לשדר מרמאללה לאחר ארבע שנים? כרגיל, פוליטיקה: פאנל של מומחים ופרשנים ניתח את השלכות הסכם הפיוס שנחתם היום בקהיר. בהמשך היום צפויים כתבי הערוץ לראיין את יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, עזיז דוויכ, וכן להגיע לשטח ולשאול את תושבי הגדה מה דעתם על הסכם הפיוס שנחתם היום בקהיר.

העיתונאי הפלסטיני יוסוף אוסתאד', העובד בערוץ "פלסטין", אמר כי חזרתם של שני הערוצים לפעול בגדה ובעזה היא אירוע "היסטורי עבור העם הפלסטיני, שבא בדיוק ביום הבינלאומי לציון חופש העיתונות. אנו מקווים שצעד זה יביא לסיום הפילוג באופן סופי לעד". עמיתו מהערוץ של חמאס, עימאד זקות, אמר: "לא קיבלנו שום הנחייה רשמית מהרשות להתחיל לפעול בגדה. זו תוצאה של האווירה החיובית של הפיוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully