וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון מפלגת העצמאות: הכוח מרוכז בידי ברק

4.5.2011 / 7:45

לידי וואלה! חדשות הגיעה טיוטת תקנון מפלגת העצמאות החדשה, שהוקמה על ידי פורשי העבודה. מהתקנון עולה כי לא יהיו מרכז או ועידה למפלגה וכי היו”ר ברק יוכל להוסיף חברים מטעמו

בעוד מפלגת העבודה נמצאת בהליך שיקום והתמודדות על ראשות המפלגה, לאחר פרישת שר הביטחון אהוד ברק עם ארבעה חברי סיעה נוספים, מפלגת "עצמאות" הטרייה מתחילה לקרום עור וגידים. לידי וואלה! חדשות הגיעה טיוטת התקנון של המפלגה שהועברה לעיונם של בכיריה בימים האחרונים. הטיוטה תאושר בכינוס הראשון של המועצה ביום חמישי הבא, אז גם חמשת חברי הסיעה ייבחרו כחברי המזכירות של המפלגה.

התקנון נוגע בכל הנושאים הטכניים של המפלגה, מדרך ההצטרפות ועד דרכי ההיבחרות ופעולות מוסדות המפלגה. על פי הרושם המתקבל מהטיוטה, ברק שומר לעצמו כוח רב במוסדות. ראשית, לא קיים גוף בעל השפעה גדולה במפלגה החדשה, כדוגמת ועידה או מרכז. הגוף הגדול ביותר יהיה המועצה שתמנה בין 31 ל-101 חברים. התקנון קובע עוד כי יו"ר המפלגה, באישור המזכירות, שהוא עומד בראשה, יהיה רשאי להוסיף חברים מטעמו למועצה, עד לרבע מכלל חברי המועצה.

במזכירות יהיו בין חמישה ל-13 חברים והיא תוכל לבחור "הנהלה מצומצמת" שתנהל למעשה את המפלגה. אם לא די בכך, התקנון מסמיך את יו"ר המפלגה, ברק, לחתום בשם המפלגה על הסכמים פוליטיים או להגיע לסיכומים בעל פה בנושאים פוליטיים. התקנון עדיין לא קבע את שיטת הבחירות למועמדים מטעמה לכנסת. גם כאן, הכוח נמצא בידי ברק, משום שהמזכירות היא זו שתקבע את השיטה.
בפתיחת התקנון נכתב כי, "המפלגה היא מפלגה ציונית וממלכתית המחויבת לבניית עוצמתה המדינית, הצבאית, הכלכלית, החינוכית, המדעית והתרבותית של מדינת ישראל. עמדת המפלגה במכלול הנושאים שעל סדר היום הלאומי תוסדר במועצה".

יו"ר סיעת "עצמאות", ח"כ עינת וילף, אמרה בתגובה לכתבה כי, "אין בתקנון הזה משהו שהוא דרמטי שאין במפלגות אחרות, אבל ברור שאיננו מעוניינים לשחזר את האנרכיה שהיתה במפלגת העבודה. המטרה היא שהרבה מהכוח יהיה אצל חברי המזכירות, שהם חברי הסיעה שפרשו".

בנוגע לעצם כינוס המועצה, אמרה וילף: "אני מברכת על ההזדמנות שניתנה למפלגת העצמאות לפעול כמפלגה לכל דבר ועניין לקידום מטרותיה. מפלגת העצמאות רואה בקיום כינוס ראשון זה, מיד לאחר יום העצמאות, דבר סמלי המשקף את מהותה כמפלגה ממלכתית וציונית השואבת את השראתה ממנהיגותו של דוד בן-גוריון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully