וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ בכנס פעילים: "העשירים סיכלו מינויי לאוצר"

3.5.2011 / 20:16

עמיר פרץ, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ערך היום כנס פעילים ראשון בו האשים את נתניהו בקיפאון המדיני, ואת "עשירי הארץ" בכך שסיכלו את מינויו לתפקיד שר האוצר בממשלת אולמרט

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה : אמיר קוטיגרו)

מאות פעילים הגיעו הערב (שלישי) לכנס תמיכה במועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, שנערך בתל אביב. פרץ ניצל את הבמה על מנת להאשים את "עשירי הארץ", שלדבריו סיכלו את מינויו לתפקיד שר האוצר בממשלת אולמרט, וכמובן, גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

פרץ פתח את דבריו ואמר כי "עברנו ארבע שנים קשות, אבל הן רק חישלו אותנו. אני גאה על הזכות לעמוד בראש המחנה החברתי המיוחד הזה, שיודע עד כמה גדולה המשימה והאחריות".

בהמשך, כאמור, התייחס פרץ לסוגיית מינויו לתפקיד שר האוצר ב-2006. יו"ר העבודה לשעבר אמר כי "הסתבר לי שאולמרט התנגד למינויי לשר האוצר, לא רק בגלל שהתעקש כי שר האוצר יתמנה ממפלגתו. לפני מספר חודשים נודע לי כי רוב גדול מבין עשירי הארץ עלו אליו לרגל, טלפנו אליו ואמרו לו: רק לא עמיר פרץ לאוצר".

"הם איימו עליו להפסיק השקעות. אני פונה לקבוצה זו, שהתנתקה מהעם, שמסע הבצע שלה הפך למסע ללא גבולות. שבחסות הדמוקרטיה הישראלית, החופשית והליברלית הולכת ומוקמת דיקטטורה של הון, אך דעו לכם, כי כל דיקטטורה – סופה ליפול". פרץ ציין עוד כי "אני רואה עצמי שוב מועמד לתפקיד שר האוצר, ואני מתכוון ליצור סדר יום חדש".

אחר כך התייחס פרץ למדיניותו של ראש הממשלה נתניהו. "לצערי הרב, ראש הממשלה הוא לא סרבן שלום, אלא תחמן שלום. הוא בטוח שהוא עובד על כולם. אי אפשר להמשיך ככה". פרץ התייחס לסירובו של נתניהו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים, לבקשת ארצות הברית, ואמר כי "אתה לא היית מוכן לשלם בזול, ועכשיו כולנו משלמים ביוקר".

עוד אמר פרץ על נתניהו: "מדוע אתה מעמיד את ההכרה במדינה יהודית כתנאי? למה צריך לטפס על עצים שאחר כך קשה כל כך לרדת מהם? מדוע לא דרשנו דרישה דומה ממצרים ומירדן? הדרישות שלך רק מחלישות אותנו. הן מצביעות על חוסר הביטחון שלך באשר למהותה של המדינה".

פרץ הכין את פעיליו להמשך הקמפיין: "אל תשלו את עצמכם. עוד מעט תגיע הביקורת, יתחילו החיצים המורעלים. ככל שנהיה קרובים לניצחון, תגדל הביקורת. אל תפחדו מסקרים. הוכחתם איתי שזה המחנה היחיד בישראל שתמיד מפסיד בסקרים ומנצח בבחירות. נותרו לנו עוד חודש ימים להשקיע במפקד".

"העבודה רק מתחילה את דרכה"

תומכיו של פרץ בקרב חברי סיעת העבודה, הגיעו לאירוע. ח"כ דניאל בן סימון אמר כי "אני חייב להתוודות: היו לי שני רגעי שמחה בחודשים האחרונים. אחד כשברק עזב את המפלגה, והשני באירוע הזה. עמיר, ההתמודדות שלך מחזירה את האמון במפלגה ונותנת תקווה. מפלגת העבודה לא סיימה את דרכה, היא רק מתחילה אותה". ח"כ ראלב מג'אדלה אמר כי "הציבור הערבי איבד את האמון במפלגת העבודה, והיום אנחנו בשיקומה של המפלגה, ואנו תומכים בעמיר כדי להניף את הדגל החברתי והמדיני, ושלא ינסו לטשטש את האמת – אין דגל חברתי בלי דגל מדיני".

ח"כ איתן כבל אמר כי "היו לי השנתיים הקשות ביותר בפוליטיקה. ממקום של עוצמה וכוח למאבק של הישרדות במפלגה שביקשה יום-יום לרסק עצמה לדעת. אילולא היה פרץ מתמודד, לא הייתי תומך באף אחד מהמתמודדים. מבחינתי, אם יש סיכוי, אולי, להצעיד את העבודה למקום אחר ולהתחיל בשיקומה, יהיה זה רק בראשות אדם אחד – עמיר פרץ".

פרץ הוא הראשון לערוך כנס פעילים לקראת הבחירות הפנימיות לראשות העבודה, מבין חמשת המועמדים. על התמודדותם במרוץ לראשות העבודה הכריזו זה מכבר חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ויצחק "בוז'י" הרצוג, ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט ואיש העסקים אראל מרגלית. יו"ר העבודה בעבר, עמרם מצנע, עשוי להכריז אף הוא על מועמדותו לראשת המפלגה בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully