וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרפו את הכלב לדיג - הוא חבר נהדר"

א.ב. דן

4.5.2011 / 10:51

מדור חי שקלים! דרכים לפנק את המחמד בעידן המיתון פוגש השבוע את קרן טרוינה, עובדת סוציאלית בקנדה ובת דודתו של מחבר הטור הממליצה על לקיחת הכלב לימי דיג מהנים בשניים

אחת האורחות החשובות שפקדו את שולחן החג של כותב שורות השנה, הייתה בת דודתו, קרן טרוינה, עובדת סוציאלית מקנדה, שהגיעה לחופשה ארוכה בישראל ובמהלכה התנדבה במקלט לחיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כיצד זה להתנדב במקלט בארץ?

"המקלטים כאן מאוד שונים באופי הניהול שלהם מאלו שבצפון אמריקה. למשל נאמר לי בסיפורים שונים שהכלב מוצא כאן במהלך 24 שעות רק פעם אחת שזה ללא ספק לא מספיק, כי במהלך כל הזמן בו הם נותרים במקלט הם נשארים ללא השגחה, אבל נאמר לי על ידי המתנדבים האחרים שזהו מקלט טוב, שהם מקבלים יציאות לפחות פעם ביום, כאשר במקלטים אחרים בישראל כלבים מסוימים אינם מוצאים למשך מספר ימים בכל פעם. כמובן שבתור אאוטסיידרית, תיירת שמגיעה מקנדה לישראל ושומעת את זה הייתי די מופתעת כי זה לעולם לא היה קורה בקנדה. שם לכלבים יש מתנדבים וכוח אדם שעובד כל שעות היממה, והכלבים מוצאים לעתים די קרובות, אחרת זה יהיה השחתה ופגיעה בזכויות בעלי החיים ויהיו קנדים שיבואו למנוע מדברים כאלו לקרות, אבל הייתי יכולה להתנדב ולהגיע בין השעות תשע לשתיים בצהריים והייתי יכולה לשוחח עם המנהל ולהוציא את הכלבים לחצי שעה ולהעניק להם מעט יותר תשומת לב . אני חושבת שזה כה חשוב. פה בישראל זה כה שונה, אבל מצד שני אני רואה איך כאן בתל אביב לוקחים את הכלבים לקניון, אני רואה אותם במסעדות, אני חושבת שזה מאוד קו?ל כי אנו לא מורשים לעשות זאת באק הום אז זה ללא ספק פלוס, אני רואה אותם מתרוצצים חופשי על החוף- ללא ספק פלוס, על כל פנים התנאים של המקלטים לא כה נהדרים...אין צעצועים, הם נותרים ללא השגחה לתקופות וכמובן- זה שהם מוצאים רק פעם ביום לעשר עד חמש עשרה דקות וכמה אף אינם זוכים לזה – הכלבים הקטנים. זה ללא ספק לא מספיק, הם צריכים יותר פעילות."

בקנדה הם לא מרדימים את הכלבים?

"לא באופן כללי. איני בטוחה לחלוטין מהם החוקים, אבל זה יכול לקרות אם כלב מסכן את חייהם של אחרים. המקלטים על כל פנים אינם עושים זאת. הם מנסים להביא את הכלבים לידי אימוץ או שהם נשארים במקלט. לפני כחצי שנה בטורונטו הייתה הפגנה ענקית על כך שהאוכל במקלט לא היה טרי ושכמה מן הכלבים לא זכו לטיפול הנאות במרכז הרפואי ואנשים הפגינו, וכל המנהלים פוטרו וזה זכה לסיקור תקשורתי רחב - היו השלכות למעשים. "

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קרו טרוינה, עובדת סוציאלית עם חולשה לכלבים ודיג/מערכת וואלה, צילום מסך

טיפ מס' 1 של קרן טרוינה – דיג עם הכלב על הקרקע

"אם אתה לוקח את כלבך לדוג על הקרקע (יש הבדל בין ישראל לקנדה...), צריך לבדוק שהמקום יהיה מבודד, שלא יהיו הרבה אנשים או דייגים כאשר הכלב יתרוצץ. כדאי להיות זהירים - כאשר משליכים את החכה, כי אינכם רוצים שהכלב ייתפס בקרס. רוב הכלבים אוהבים דגים, לאו דווקא להרוג אותם. הכלב שלי למשל נהנה להריח את הדג. הכלב נהנה מכל תנועת הדיג וכשהדג נתפס. כמובן שישנם כלבים שיתפסו את הכלב בלסתם. אם יש במים הרדודים דגיגים הכלבים ייכנסו למים וינסו לדוג אותם בלסתותיהם."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

האם יש מצב שהכלבים ייפגעו במהלך ניסיון הדיג?

"לא נראה לי. הדגים מפוחדים מן הכלבים וישחו משם. ובמים הרדודים- ישנם בדרך כלל דגיגים."

טיפ מס' 2 של קרן טרוינה – דיג עם הכלב בסירה

"במהלך יציאה לדיג עם הכלב בסירה יש להיזהר שהכלב לא יקפוץ למים למרות שהכלבים לרוב חכמים דיים לא לעשות זאת. כמובן שגם כאן במהלך הנפת החכה יש צורך להיזהר שהכלבים לא יתפסו בקרס. ישנם כלבים מסוימים שדווקא ישמחו לשחייה וישנם ז'קטים המיועדים לכך שניתן להלביש על הכלב. רוב הכלבים מתבדרים מהשהייה בסירה. הכלב שלי למשל, נהנה להיות בחזית הסירה. רוב הכלבים ייהנו מן הדיג ומן המרחבים הפתוחים כי כאשר אתה בסירה אתה נע למקומות שונים, והם מתבוננים בטבע ובציפורים ולעתים בדגים. כאשר דג נתפס, הכלב נרגש ומריח אותו באפו. צרפו את הכלב לדיג - הוא חבר נהדר. אם זהו מסע דיג משפחתי, שילוב הכלב במסע יהפוך אותו לחלק מהותי מן המשפחה."

מה לעשות כדי למנוע מהכלב לקפוץ?

"לפני יציאה עם הכלב לדיג, יהיה חכם לערוך ניסיון שחייה עם הכלב כדי לוודא שהוא לא יטבע. אם אתה חושב שכלבך קפצן, כדאי לקשור אותם ברצועה לסירה. במידה והכלב קפץ, הוא בדרך כלל יחתור ואז ניתן בקלות למשוך בקולר ולהשיב אותו לסירה, כפי שאני נהגתי גם לעשות כאשר הכנסתי את הכלב למים כדי שיתקרר מעט ביום חם, כי לא רציתי שיתחמם יתר על המידה. אם זהו הדיג הראשון שלכם יחד הישארו קרוב לחוף ואל תחתרו למרכז האגם- בייחוד אם אינכם בטוחים בהתנהגות כלבכם ואינכם יכולים לחזות אותה. לאחר פעם בה כלבכם ואתם תחושו בטחון בדיג- תוכלו להתקדם הלאה."

איזה מזון כדאי לתת לכלבכם במהלך הדיג?

"כלבים יכולים להסתדר כמה שעות ללא אוכל, כדאי להביא צעצוע או חטיף כי רוב הכלבים נהנים ללעוס. הכלבים נהנים להסתכל ולראות מה קורה ולהתבדר על ידי כך, אבל ניתן להביא חטיפים לכלבים מן הסוגים הרגילים. חובה לדאוג לאספקת מים לכלב. ישנם כדורי מים כדי שיהיו להם מים. אם אתם מתכננים דיג שיארך יום שלם, אז עליכם ללא ספק לדאוג לאוכל לכלבים שיהיה בסירה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully