וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "איך נשב עם חמאס, ששיבח את בן לאדן?"

3.5.2011 / 16:45

ישראל מוסיפה לפעול במישור הדיפלומטי לסיכול הסכם הפיוס הפלסטיני. נתניהו אמר לשליח הקוורטט בלייר כי ההסכם פוגע בתהליך השלום: "איך ניתן לשבת עם ממשלה שחציה קורא להשמיד אותנו?"

המאבק הדיפלומטי נמשך: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שלישי) עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. בפגישתם אמר נתניהו לבלייר כי הוא "קורא לאבו מאזן לבטל את ההסכם עם החמאס לאלתר ולבחור בדרך השלום עם ישראל".

עוד הוסיף נתניהו כי "ההסכם בין פתח לחמאס פוגע פגיעה קשה בתהליך השלום. איך ניתן להשיג שלום עם ממשלה שחציה קורא להשמיד את ישראל, ואף משבח את רב-המרצחים, אוסמה בן לאדן?". מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו מתכוון לומר דברים דומים בפגישותיו עם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ועם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בביקורו באירופה, שייחל הלילה ויסתיים ביום שישי בבוקר.

במקביל, נפגש סגן שר החוץ דני אילון, עם שר החוץ הליטאי, אודרוניאוס אזובליס. במהלך הפגישה קרא אילון למדינות אירופה להחרים את משלחת האחדות הפלסטינית. "העולם לא יכול לקבל את מי שמתאבל על מותו של בן לאדן כשותף", אמר. בנוסף קרא סגן השר לקוורטט: "תעמדו במחויבויות שלכם נגד הטרור והחרימו את טקס החתימה על הסכם הפיוס".

בתוך כך, נמשכות ההכנות לחתימה על הסכם הפיוס. נציגי הפלגים הפלסטינים חתמו היום בקהיר על טיוטת ההסכם, בטקס בו נכחו ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ראש משלחת פתח לשיחות, עזאם אל-אחמד, וראש המודיעין המצרי, מוראד מוואפי. מחר ייערך טקס החתימה הרשמי במטה המודיעין המצרי בהשתתפות משעל שיחתום בשם חמאס, ויו"ר הרשות אבו מאזן, שיחתום בשם פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully