וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב לא ייכנס לכלא לפני יום העצמאות

3.5.2011 / 16:03

הנשיא לשעבר קצב, שהורשע באונס, לא ייכנס לכלא במועד המתוכנן ב-8 במאי. מאסרו יתעכב עד לקיום דיון בבקשתו לעיכוב ביצוע העונש, שייערך ביום רביעי הבא. על קצב נגזרו 7 שנות מאסר

שי מכלוף

(צילום: דניאל בוק, שי מכלוף; עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) עד להודעה חדשה את מועד תחילת ריצוי עונשו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב שהורשע באונס ונידון לשבע שנות מאסר. השופט יורם דנציגר קבע בהחלטתו, כי דיון בבקשת עיכוב הביצוע של קצב, שאתמול הגיש יחד עם ערעורו בקשה לדחות את תחילת ריצוי העונש עד קבלת החלטה בערעור, יתקיים ביום רביעי הבא, יום לאחר יום העצמאות. משמעות הדבר היא שתחילת ריצוי העונש תהיה רק לאחר שהשופט דנציגר ידון ויכריע בבקשת העיכוב. עם זאת הוא הדגיש כי צו איסור היציאה מן הארץ שהוצא נגד קצב נותר בתוקף.

אתמול הגיש קצב את ערעורו על הכרעת הדין וגזר הדין, בו טען כי בית המשפט המחוזי בתל אביב שגה כאשר קיבל את גרסתה של א' ממשרד התיירות. לדברי פרקליטיו של קצב, עורכי הדין ציון אמיר, אביגדור פלדמן ואבי לביא, בעדות היו קיימות סתירות רבות. בערעור לא חסכו עורכי הדין ביקורת מ-א' וכן מעדות השיטה האחרות שהעידו בדיון.

קצב נידון לפני כחודשיים לשבע שנות מאסר, לאחר שהורשע בכך שאנס פעמיים את א' ממשרד התיירות, וכן הטריד מינית נשים שהיו כפופות לו במשכן הנשיא. הוא חויב גם לשלם לקורבנות פיצויים בסך 125,000 שקלים. בגזר הדין ציינו השופטים לחומרה את ריבוי המעשים שביצע קצב ואת משך הזמן שבו בוצעו וכן את מעמדו של הנשיא לשעבר.

"הנאשם הוא סמל", כתב ראש ההרכב, השופט ג'ורג' קרא, בגזר הדין. קרא הוסיף וכתב כי "העובדה שהנאשם ביצע את העבירות בעת שכיהן בתפקיד הרם היא סיבה לחומרה. כגודל האמון שניתן בו, כן גודל האכזבה. פעילותו הציבורית של הנאשם לא שווה לחומרת מעשיו. מדובר במקרה חסר תקדים. אין העובדה שהיה נשיא כדי להקל בעונשו. עבירת האונס היא העבירה החמורה ביותר בתחום עבירות המין והמסר העונשי שייצא מבית המשפט צריך להיות חד וברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully