וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיות ישראלי זה לאהוב בשר"! לא בהכרח

עובד אלחליבי

3.5.2011 / 13:21

סלוגן חדש בקמפיין של רשת מרכולים לקראת יום העצמאות קושר בין ישראליות לאהבת בשר. עובד אלחליבי, לעומת זאת, סבור שצמחונים או טבעוניים במדינה הזו הם לא פחות ישראלים

בשר אדום רווי שומן. ShutterStock
אם זה לא עושה לכם תיאבון, אז אתם לא ישראלים? בשר אדום רווי שומן/ShutterStock

כבר ראיתי פרסומות מקסימות לבשר. ראיתי שניצלים נופלים מהשמיים אי שם בעמק יזרעאל, ראיתי נקניקיות עפות באוויר וקופצות בסלואו מושן על צלחת לבנה. אבל, הפרסומת החדשה של טיב טעם, 'להיות ישראלי זה לאהוב בשר', מציבה אתגר מחשבתי מיוחד. החידתיות נובעת מהקשר המסתורי שבין ישראליות לבין אכילת בשר. מה זה אומר 'להיות ישראלי זה לאהוב בשר?' האם, להיות ישראלי משמעו להפגין עליונות כלפי יצור אחר, חלש ממך וחסר הגנה? האם להיות ישראלי זה לגלות חוסר רגישות כלפי בעלי חיים, לנצל אותם ולהישאר אדיש? מה בדיוק חושבים בטיב טעם על ישראליות? בכל אופן, אם זו ישראליות, אז על מה החגיגיות? על מה הגאווה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ממש בריא. צלעות כבש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומיהו צמחוני לפי ההיגיון של טיב טעם? צמחוניות אינה סימן לישראליות טובה? צמחונים, כך מסתבר לפי היגיון הקמפיין החדש של טיב טעם, הם בלתי פטריוטים. הטבעונים, הם בוודאי בכלל בוגדים. הפטריוטים האמתיים הם הרי, אוכלי הבשר, הקרניבורים. הפשיזם מעולם לא היה טעים כל כך. אין בשר- אין נאמנות. לפי טיב טעם, בדגל ישראל, אפשר להחליף את המגן דוד בכבד אווז, פסי התכלת יתחלפו בשחור גחלים, הלבן יוכתם בצבעי דם. ההמנון למולדת יוחלף בהמנון לפרה שחוטת צוואר. התקווה לסכין נקייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בייקון (קותלי חזיר) מעושן. ShutterStock
ממש לא בריא. קותלי חזיר/ShutterStock

הלכתי לסניף של טיב טעם, אם מישהו יצליח להסביר לי מה הקשר בין אכילת בשר לבין ישראליות, זה יהיה שם מן הסתם, בטיב טעם. הדבר הישראלי המדהים ששמתי לב אליו ב"מעדניית" הבשר הוא מגוון הבשר הלבן, בשר חזירים מובחר, שיא הישראליות. שאלתי את הקצבית, מה הכוונה "להיות ישראלי זה לאהוב בשר"? היא חייכה ואמרה שיש עכשיו מבצעים טובים במחלקת הבשר. שאלתי אותה מה הקשר לישראליות, היא הגדילה את החיוך, חשפה שן זהב ואמרה: "ישראלים אוהבים מבצעים לא?". הקצבית הזאת צודקת ב-100%. ישראלים אוהבים מבצעים, זה לא משנה באיזה תנאים מגדלים את בעלי החיים ובאיזה תנאים הורגים אותם, תנו לנו מבצעים, מבצעים זה הכי טוב. תנו לנו את השני ב-50%, את השלישי ב-80%. כמה שיותר בזיל הזול. למי אכפת מהקשר האבסורדי שבין מבצעים להרג בעלי חיים? את מי מעניין מוסר, כשנוחתת על הראש שלנו כזאת חגיגת מבצעים נפלאה?

אילוסטרציה. ShutterStock
שלילת החופש בגיל צעיר. עגלים בכלוביהם/ShutterStock

מונית קו 4 בתל אביב עוברת ועליה פרסומת ענק לטיב טעם. הנהג צופר 3 פעמים וזורק קללה עסיסית מהחלון. אולי צודקים בטיב טעם, אולי ישראליות היא אכן אלימות גסה, שמנה ומזיעה בתוך מונית טרנזיט קו 4. כנראה שישראל של היום, צמחונות זה לא טעם טוב.

ומיהו צמחוני לפי ההיגיון של טיב טעם? צמחונים הם כנראה אויבי המדינה והטבעונים הם בוגדים . הפטריוטים האמתיים הם הרי, אוכלי הבשר, הקרניבורים. הפשיזם מעולם לא היה טעים כל כך, או לאומניים, אין בשר- אין נאמנות. לפי טיב טעם, בדגל ישראל, אפשר להחליף את המגן דוד בכבד אווז, פסי התכלת יתחלפו בשחור גחלים, הלבן יוכתם בצבעי דם. ההמנון למולדת יוחלף בהמנון לפרה שחוטת צוואר. התקווה לסכין נקייה.

סלט פטריות חם עם פול ירוק, אורוגולה ופרמזן. דנה מאירזון
מה רע? סלט פטריות חם עם פול ירוק, אורגולה ופרמזן/דנה מאירזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully