וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי-סטריט לנשיא פרס: "נלחמים במחרימי ישראל"

2.5.2011 / 23:44

בפגישה מיוחדת שקיימו נציגי שדולת השמאל האמריקאית-יהודית עם הנשיא, זכו אנשי ג'יי-סטריט לביקורת מצד פרס, למרות שאמרו כי הם תומכים בישראל. בימין זעמו על הפגישה

"אנחנו נלחמים נגד אלה שרוצים להחרים את ישראל" – כך אמרו נציגי שדולת ג'יי סטריט האמריקאית-יהודית בפגישתם שלשום (ראשון) עם נשיא המדינה שמעון פרס. למרות שהופעל לחץ על פרס שלא לקיים את הפגישה, הוא הודיע למבקריו כי עמדתו העקרונית היא כי הוא נשיא של כל העם היהודי, וכי הוא דוגל בדרך של הידברות. פרס הבטיח כי במידה ויהיה צורך במהלך הפגישה "לא אהסס לומר דברים תקיפים". בסופו של דבר הפגישה התנהלה על מי מנוחות, ופרס לא תקף את נציגי השדולה.

אנשי הארגון קראו לנשיא לפעול למען יוזמה ישראל לשלום. באשר להכרזה החד צדדית של האו"ם על הכרה במדינה פלסטינית הצפויה בספטמבר הקרוב, אמרו אנשי הארגון: "אנחנו נמצאים במרוץ נגד הזמן להשגת הסכם, מחובתנו ומחובתו של הממשל בישראל לפעול באופן יזום לחידוש התהליך ולא להיגרר אחרי העולם".

רבים בישראל לא התלהבו מקיום הפגישה. ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי), שחשבו שהפגישה תיערך מחר, שלחו היום מכתב לנשיא בדרישה להימנע מפגישה עם נציגי השדולה, אותה הגדירו כ"ארגון אנטי-ישראלי לכל דבר ועניין". משום כך, הם קראו לפרס "לגלות אחריות לאומית ונאמנות לתפקיד הממלכתי ולהימנע מפגישה עם נציגי ג'יי סטריט".

במכתבם לנשיא ציינו השניים מספר דוגמאות למה שהם מגדירים "פעילות אנטי-ישראלית של ג'יי-סטריט". באחת הדוגמאות, טענו הכותבים כי מנכ"ל השדולה, ג'רמי בן עמי, שיתף פעולה עם הלובי האירני בארה"ב, ופרסם מאמר המתנגד יוזמת הקונגרס להטיל חרם על אירן. בדוגמה נוספת, ציינו השניים כי ג'יי-סטריט סייעה לשופט גולדסטון להופיע בגבעת הקפיטול, וארגנה לו פגישות עם אנשי קונגרס וממשל. לדבריהם, אחד מחברי הנהלת ג'יי-סטריט אף כתב לחברי הקונגרס מכתב תמיכה בדו"ח גולדסטון. דוגמא שלישית היא מהתאריך ה -20.1.11 כאשר, לטענת אלקין ואלדד, ג'יי-סטריט קראה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שלא להטיל ווטו על גינוי ישראל במועצת הביטחון.

מבית הנשיא נמסר בתגובה לטענות כי "הנשיא דוגל בדרך של הידברות ולא טריקת דלתות, וגם כשמדובר בארגונים שיש לו איתם חילוקי דעות, הוא מעדיף לומר להם את דעתו בפנים ולא לטרוק דלת". משדולת ג'יי סטריט נמסר בתגובה כי "הנהגת ג'יי סטריט מביעה הערכה לנשיא פרס על קיום פגישה באווירה חיובית, בה הביעו חברי הנהגת הארגון תמיכה בישראל ובצורך שלה להגיע להסדר על מנת להבטיח את בטחונה ושלומה לדורות". נשיא הארגון, ג'רמי בן עמי הוסיף: "אני מודע ללחצים הכבדים שהפעילו גורמים קיצונים בארץ ובחו"ל על הנשיא שלא לקיים את הפגישה תוך הפצת שקרים בוטים על הארגון ותומכיו, יהודים אמריקאים אוהבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully