וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט בן לאדן התפוגג: מגמה שלילית בוול סטריט

נמרוד הלפרן

2.5.2011 / 23:15

מדד נאסד"ק ירד ב-0.4%; טבע עלתה ביותר מ-3%. די מדיקל נסקה ב-70% במחזור מסחר גבוה פי 800 מהממוצע בעקבות אישור FDA

בורסות וול סטריט, אשר השלימו באפריל את העלייה החודשית החדה ביותר בשנת 2011, נסגרו הלילה (שני) במגמה שלילית לאחר שבתחילת יום המסחר רשמו עליות בעקבות חיסולו של אוסמה בן לאדן ועל רקע נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה באפריל ב-4% - העלייה החודשית החדה ביותר מאז דצמבר - נסגר בירידות קלות ונסוג מרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008. מדד S&P 500 נסגר בירידה של 0.2%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר השלים בשבוע שעבר עלייה שבועית שלישית ברציפות, נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.29%.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד באפריל לרמה של 60.4 נקודות - ירידה חודשית שנייה ברציפות - לעומת רמה של 61.2 נקודות במארס, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה חדה יותר של המדד לרמה של 59.5 נקודות. המדד נמוך כעת בנקודה אחת בלבד משיא של שבע שנים של 61.4 נקודות שרשם בחודש פברואר.

מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות במגזר הייצור ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות. זה החודש ה-21 ברציפות שהמדד נמצא מעל לרמה של 50 נקודות.

עוד בחזית המקרו כלכלית: הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש מארס ב-1.4% - העלייה החדה ביותר זה 11 חודשים וגידול ראשון זה ארבעה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה חדה פי יותר משלושה מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.4%.

קרייזלר דיווחה על הרווח הרבעוני הראשון שלה מאז שיצאה מפשיטת הרגל

ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר דיווחה על הרווח הרבעוני הראשון שלה מאז שיצאה מפשיטת הרגל לפני כשנתיים ועברה להיות בשליטה פיאט האיטלקית. הרווח הנקי של קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בארה"ב, הסתכם ב-116 מיליון דולר ברבעון הראשון, בהשוואה להפסד נקי של 197 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות קרייזלר בתקופה המדווחת זינקו ב-35% ל-13.1 מיליארד דולר, הודות ל-16 דגמים משופרים של החברה, כולל גרנד צ'ירוקי וקרייזלר 300.

בין המניות הישראליות בוול סטריט: טבע חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, הודיעה כי תרכוש את חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר. ספלון פעילה בתחום מערכת העצבים, טיפול בכאב, מחלות סרטן ומוצרי מערכת הנשימה. בה בעת, העיתון היפני "ניקיי" דיווח כי טבע תרכוש את חברת Taiyo היפנית תמורת 490 מיליון דולר.

חברת הביומד די מדיקל הודיעה היום כי קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully