וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ה-DNA איששו: הגופה היא של אוסמה בן לאדן

2.5.2011 / 19:30

בדיקות ה-DNA שבוצעו לגופה, וכן זיהוי שמי של אישה בזירת האירוע - הם אלו שהביאו את האמריקאים לקבוע כי חיסלו את מנהיג "אל-קאעדה". בארה"ב העלו את רמת הכוננות, מחשש לנקמה

בווידאו: תיעוד החדר בו חיסול בן לאדן/צילום: רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

תוצאות ראשוניות של בדיקות ה-DNA שנערכו לגופה שזוהתה כזו של אוסמה בן לאדן, איששו כי אכן מדובר במנהיג ארגון אל-קאעדה. כך אמר הערב (שני) גורם רשמי בפנטגון. עוד אמר הגורם, כי גופתו של בן לאדן זוהתה בזירה על ידי אישה – ככל הנראה רעייתו של הארכי-טרוריסט בעצמו. עם זאת, לצד שביעות הרצון האמריקאית מהפעולה הצבאית המוצלחת, בארצות הברית מנסים למזער סיכונים: שרת ההגנה על המולדת, ג'נט נפוליטנו, אמרה כי משרדה הכריז על רמת הכוננות הגבוהה ביותר, בשל החשש ממעשי נקמה של ארגון "אל-קאעדה" על רקע חיסול מנהיגם, כנגד מטרות אמריקאיות. עם זאת, נפוליטנו ציינה כי אין בכוונת משרדה לפרסם לפי שעה התראות קונקרטיות לגבי יעדים מסוימים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הערב פעם נוספת לפעולת החיסול המוצלחת. אובמה פתח את נאומו בטקס הענקת עיטורים לחיילי צבא ארה"ב, כשציין כי "זהו יום טוב למדינה. ארצות הברית עמדה במחויבותה לוודא כי הצדק ייעשה". מוקדם יותר שוחח הנשיא האמריקאי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו בירך את אובמה בשם אזרחי ישראל על הפעולה המוצלחת לחיסולו של בן לאדן, וציין בשיחה כי "פעולה זו שולחת מסר על הנחישות של ארצות הברית להילחם בטרור". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אובמה הודה לנתניהו על הברכות והבהיר לו כי ארצות הברית מחויבת ללחימה בטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצדק נעשה". זירת חיסולו של מנהיג "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתווך, בעולם מוסיפות להצטבר תגובות נלהבות לחיסול. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה כי חיסולו של בן לאדן היה תוצאה של עבודה קשה, ארוכה ומאומצת, וכמו כן פרי של שיתוף פעולה נרחב עם גורמי המודיעין הפקיסטני, להם היא הודתה על הסיוע הרב במבצע. קלינטון הדגישה כי מותו של בן לאדן אינו מהווה את סיום המלחמה בטרור, וכי ארצות הברית תמשיך להילחם בכל מי שמאיים עליה ועל אזרחיה. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בירך אף הוא על חיסולו של הארכי-טרוריסט. באן אמר כי "מותו של בן לאדן הוא בבחינת קו פרשת המים במאבק העולמי בטרור".

הבוקר הודיע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי המבוקש מספר אחת בעשור האחרון חוסל אמש על ידי כוחות אמריקאיים במחבואו בפקיסטן. אובמה ציין כי על אף שהמאבק בטרור ובאל-קאעדה יימשך, "משפחות הקורבנות ממתקפות הטרור של בן לאדן יכולות להתנחם בכך שהצדק נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully