וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה לנדוי נטמן בי-ם: "כוכב צפון לכל השופטים"

2.5.2011 / 18:33

אב בית הדין במשפט אייכמן ונשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, הובא למנוחות. בכירי מערכת המשפט הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. "מעמודי התווך של השיפוט הישראלי", ספד לו אהרן ברק

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה:יותם בן-דוד)

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, משה לנדוי, שמת אתמול בגיל 99, הובא היום (שני) למנוחות בהר המנוחות בירושלים. עשרות בני אדם, בהם בכירי מערכת המשפט הישראלית, הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. בין הסופדים ללנדוי היה אהרן ברק, אף הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס. ברק אמר כי "לנדוי היה כוכב צפון על פיו כל שופט היה יכול למצוא את דרכו. היה מעמודי התווך המרכזיים של המשפט והשיפוט הישראלי".

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, אמר כי "לא מייצרים עוד אנשים כאלה, והמעטים שישנם משאירים טעם של עוד". בדבריו סיפר רובינשטיין עד כמה השפיע משפט אייכמן, בו לנדוי שימש כאב בית הדין, עליו ועל בני דורו.

שופטת העליון מרים נאור, שהייתה מתמחה אצל לנדוי לפני כ-40 שנה, אמרה כי "באתי להיפרד ממנו בשם כל שופטי ישראל". בתו הבכור, עדה שפיצר, סיפרה כי אביה נפטר בשנתו בשלווה. היא הוסיפה כי אביה נהג לומר לה שלא צריך להתרפק על דור הנפילים שעבר, אלא לבנות דור חדש. לנדוי נישא אל קברו על ידי השופטים בדימוס ברק וצבי טל, שר המשפטים יעקב נאמן, ושר המשפטים לשעבר, משה ניסים.

אמש, כאמור, הלך לנדוי לעולמו בביתו שבירושלים, והוא בן 99. לנדוי היה אב בית הדין במשפטו של "אדריכל הפתרון הסופי", אדולף אייכמן. כמו כן, הוא היה חבר בוועדת אגרנט, שבחנה את נסיבות פריצתה של מלחמת יום הכיפורים, והוא חתן פרס ישראל למשפט. הוא הותיר אחריו שלוש בנות. לנדוי נולד בעיר דנציג ב-1912, ועלה לארץ לאחר שהשלים את לימודי המשפטים באוניברסיטת לונדון. בגיל 26 בלבד, מונה לנדוי לתפקיד שופט בית משפט השלום בתקופת המנדט הברייט. ב-1953 מונה לכס בית המשפט העליון, ובשנת 1980 התמנה לנדוי לתפקיד נשיא בית המשפט, תפקיד בו כיהן עד שנת 1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully