וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע רוכשת את ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר

2.5.2011 / 14:35

חברת התרופות הודיעה כי בכוונתה לרכוש את החברה האמריקאית הפעילה בתחום מערכת העצבים, טיפול בכאב, מחלות סרטן ומוצרי מערכת הנשימה. מניית טבע מזנקת בכ-2.2%

חברת טבע תרכוש את חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר. ספלון פעילה בתחום מערכת העצבים, טיפול בכאב, מחלות סרטן ומוצרי מערכת הנשימה. טבע תשלם עבור הרכישה 81.5 דולר למניה, שמייצגת פרמיה של 6% למחיר מניית ספלון.

ספלון סיימה את 2010 ברווח של 771 מיליון דורל במחזור של 4.4 מיליארד דולר בהשוואה לרווח של 1.1 מיליארד דולר במחזור של 4.3 מיליארד דולר. ספלון קיבלה הצעת רכש עויינת מחברת Valeant לפי שווי חברה של 5.7 מיליארד דולר כך שטבע שימשה כאביר לבן עבור החברה האמריקאית.

ביום חמישי התפרסם כי הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגד טבע וספלון בחשד כי החברות הפרו לכאורה את כללי התחרות על פי תקנות הרשות. בנציבות האירופית טוענים כי החברות הסתירו הסכם ביניהן למניעת הפצת גרסה גנרית לתרופה Modafinil לטיפו בהפרעות שינה.

האנליסט דיוויד סטיינברג מדויטשה בנק צפה בסוף השבוע כי מגמת המיזוגים והרכישות בענף חברות התרופות תימשך וכי טבע תהיה חייבת לרכוש בקרוב חברה בתחום. על פי הסקירה, מדובר בשיקול רלוונטי לטבע, על רקע הכישלון היחסי בפיתוח תרופה אורלית לטרשת נפוצה והאיום בתחרות גנרית לקופקסון.

סטיינברג זיהה במגמה העדפה של חברות שמפתחות תרופות לעור ותרופות למערכת העצבים - אחד התחומים שבהם עוסקת ספלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully