וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות ישראלים שנהרגו ב-11.9: צדק מאוחר

בני משפחותיהם של ישראלים שנהרגו ב-11 בספטמבר לא הביעו שמחה מחיסולו של האחראי לפיגוע, אוסמה בן לאדן. "נעשה צדק באיחור של 11 שנים. החגיגות בבית הלבן לא יחזירו לי את בני"

הורים ששכלו את בניהם באסון התאומים מסרבים לחגוג הבוקר (שני) עם היוודע דבר חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן: יהודית לוינהר, שכלה את בנה שי, אמרה לוואלה! חדשות כי היא "רואה את הפרצופים השמחים בבית הלבן, אבל מרגישה כל כך עצובה. החוגגים לא חוו את מה שאנחנו חווינו. כבר בכיתי כל כך הרבה הבוקר, מפני שהדיבורים על בן לאדן מחיים בבת אחת את גודל האובדן".

ביום שישי האחרון ציינה יהודית את יום הולדתו של שי מעל קברו. הפעם ציינו בני משפחתו את יום הולדת ה-40, ובאותו הבוקר הניחו על קברו 41 ורדים אדומות לציון האירוע. מור, אחותו של שי, התקשרה הבוקר לאמה ואמרה לה לאחר פרסום ההודעה על מותו של בן לאדן: "הנה אמא, זאת המתנה שלנו ליום ההולדת של שי". יהודית אמרה כי בכוונתה לעלות היום שוב פעם לקברו של שי.

שי עבד כמנהל בחברת הברוקרים המובילה "קנטור פיצג'רלד" שמשרדיה שכנו במגדלי התאומים. הוא היה בן 29 במותו. שי הותיר אחריו אישה ובת, הורים, אח ושתי אחיות.

דב שפי, הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר ואביו של חגי שפי שנספה באסון, הספיק לעלות הבוקר לקברו של הבן. "זה לא בוקר טוב", הוא אומר, "נעשה פה צדק באיחור של 11 שנים. החגיגות בבית הלבן בוודאי לא יחזירו לי את בני".

תמונות חדשות של פיגועי ה-11 בספטמבר, שצולמו ע"י מסוק משטרתי. NYPD via ABC News, Det. Greg Semendinger, AP
בן לאדן חוסל ימים ספורים לאחר יום הולדתו ה-40 של שי לוינהר שנהרג באסון התאומים/AP, NYPD via ABC News, Det. Greg Semendinger

חגי ייסד את חברת "גולדטיאר טכנולוג'יקס" שמשרדיה שכנו במגדלי התאומים. הוא היה בן 34 במותו והותיר אחריו אישה, בן ובת, הורים, אח ואחות. גופתו של חגי נמצאה בין ההריסות יומיים לאחר פיגוע הטרור, והוא הובא לקבורה בבית עלמין יהודי בניו-ג'רזי, סמוך למקום מגוריו, בערב ראש השנה.

"להגיד לך שיש בזה סיפוק? ממש לא, וזה גם לא נהיה יותר קל", אמר המוזיקאי שפי ישי, אחיו של חגי. "חיסול בן לאדן לא משנה את העובדה ששני הילדים של אחי ואשתו נשארו בלי אבא ובלי בעל ואנחנו נשארנו בלי אדם שאנחנו אוהבים. האירוע הזה מעלה את כל המטענים מחדש ואני לפחות מרגיש כמו באותו יום שאחי נהרג".

עם היוודע דבר החיסול, נסע שפי ישי לאלמנתו של אחיו, כיוון שחש צורך לשהות עמה ביום הזה. "לאירוע הזה יש אולי חשיבות היסטורית, אבל יותר בין מעצמות ומנהיגים מאשר במישור הפרטי. העובדה שזה נודע ביום השואה מטעינה את הנושא בעוד מטענים ואני באמת מאוד מבולבל. אולי זה אומר משהו על סדר כלשהו שיש בעולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully