וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7.5 שנות מאסר לאסיר שהורשע בהריגת חברו לכלא

רמי שני

1.5.2011 / 15:02

בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע את גיא (גריגורי) קלשניקוב בהריגת שרון קופמן במהלך עימות שהתפתח ביניהם בכלא 'דקל' בעיר. במסגרת עסקת טיעון, נגזר עליו מאסר של שבע שנים וחצי

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) מאסר של שבע שנים וחצי על גיא (גריגורי) קלשניקוב שהורשע בהריגת שרון קופמן במועדון של בית הסוהר 'דקל' בעיר, לאחר שהודה בעבירה במסגרת עסקת טיעון. כמו כן, הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים בגין עבירות של פשע או אלימות כלשהן.

לפי כתב האישום, בתחילת חודש ינואר השנה החל להתפתח בין שני האסירים עימות כשבסופו נפצע קלשניקוב וקופמן מצא את מותו. הפרקליטות התקשתה לגבש תיק אישומים משמעותי נגד קלשניקוב, שהיה אמור לסיים ריצוי עונש מאסר מספר ימים לאחר המקרה, זאת בשל קשר השתיקה שהיה בין עדי ראייה שהיו במקום.

בחקירתו טען קלשניקוב, כי הותקף בידי קופמן, ותקף אותו בחזרה מתוך הגנה עצמית, אך בית המשפט קבע כי התוצאות הסופיות של העימות האלים הן שהובילו לקביעת היקף העונש. "הנאשם אינו עבריין מועד בתחום האלימות, ואין אינדיקציה שזו עבורו דרך חיים ומסלול לפתרון סכסוכים", כתבו השופטים רויטל יפה-כ"ץ, אריאל ואגו ויורם צלקונביק בגזר הדין. "אמנם הנאשם נשא על גופו דוקרן מאולתר, מוסתר, כפי שגם עשה יריבו המנוח, אולם זה חלק ממציאות עגומה שבה האסירים נושאים עמם כלי נשק קרים מאולתרים, לאו דווקא כדי לתקוף באמצעותם, אלא כדי להתגונן מפני אסירים אחרים".

"גרסת הנאשם לפיה זו הייתה מטרת נשיאת הדוקרן, לא נסתרה. אמנם תקופה של שבע שנות מאסר וחצי אינה ארוכה ומחמירה, כאשר דנים בקיפוח חיי אדם, שאין יקר מהם ואין להם תחליף, אולם, מצאנו, לנוכח הנסיבות שפורטו, שלא מדובר בהמלצה עונשית החורגת מהתחום הסביר, כזו המצדיקה הימנעות מאימוץ ההסדר", נכתב בגזר הדין.

משפחתו של קופמן התנגדה להסדר הטיעון, אולם השופטים קבעו כי העובדה שקלשניקוב הודה במעשים במקום לנהל משפט שבו ייתכן והוא יזוכה, כמו גם הבעת החרטה שלו, יש בהם כדי ליצור את המשקל הנכון לקביעת היקף העונש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully