וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר 10.5 שנות מאסר ל"יורה מהקולוסיאום"

1.5.2011 / 14:41

10.5 שנות מאסר נגזרו על סלומון שמחייב, שהורשע בניסיון לרצוח לפני כשמונה חודשים את בן צבאן ב"קולוסיאום" בתל אביב. לפי כתב האישום המתוקן, שמחייה ירה מכיוון שצבאן איים עליו

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 10.5 שנות מאסר על סולומון שמחייב, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בניסיון לרצוח את בן צבאן במועדון ה"קוליסאום" בתל אביב לפני כשמונה חודשים. במקור נטען כי שמחייב ניסה לרצוח את צבאן לאחר שמישהו שילם לו עבור זאת 10,000 שקלים. אולם, על פי כתב האישום המתוקן, שמחייב ירה בצבאן מכיוון שאיים עליו.

על פי כתב האישום המתוקן, בספטמבר האחרון הבחין שמחייב בצבאן בתוך המועדון, וצבאן הניף את ידו כלפיו בתנועת איום. שמחייב עזב את המועדון והצטייד באקדח. בשלב מסוים, לאחר שצבאן הוצא מהמועדון על ידי המאבטחים ועמד ליד היציאה, ניגש אליו שמחייב וירה כדור אחד בראשו ממרחק של פחות מחצי מטר. מיד לאחר מכן נמלט שמחייב מהמקום. צבאן נותח ואושפז לשבועיים.

התובע בתיק, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, טען שיש לגזור על שמחייב עונש של כ-12 שנות מאסר, וזאת לאור העובדה שירה בצבאן לעיני כל, ורק בנס לא הרג אותו. מנגד, פרקליטיו של שמחייב, עו"ד ירון ברזילי וזאב אלוני, טענו שהוא היה מפוחד מכיוון שהיה שקוע בחובות, וביקשו להסתפק בשש שנות מאסר.

"מסר של הרתעה"

"בכך שהמתלונן הניף את ידו כלפי הנאשם בתנועת איום כמו אקדח (ותו לא), לא מקהה נסיבות חמורות אלו", כתבו השופטים בגזר הדין. "תנועת איום בודדת מצד המתלונן כ-45 דקות לפני הירי, וטענות הנאשם בדבר תחושת פחד בתקופה שקדמה לירי, חובות כבדים שהיו לו, ורקע חייו – אין בכל אלה כדי להצדיק כמלוא הנימה הצטיידות באקדח וירי ממרחק של פחות מחצי מטר לכיוון ראשו של המתלונן. לא כל שכן שלאחר שהמתלונן התמוטט ארצה, הנאשם השאירו כך, ירוי, ונמלט מהמקום".

השופטים הוסיפו כי "יש ליצוק מסר ברור של תגמול והרתעה בענישה שתוטל על הנאשם כדי להרתיעו ולהרתיע אחרים שכמותו לבל יבצעו עבירות נשק, ועבירות אלימות כלפי אחרים".

"כתב האישום המתוקן מצייר תמונה נכונה ואמיתית, ומכאן העונש המתון יחסית", הסבירו עורכי הדין ברזילי ואלוני לאחר מתן גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully