וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגשות ב"יד ושם": גנץ נחשף למסמכים של אמו

1.5.2011 / 14:02

במהלך ביקור במוזיאון "יד ושם" בירושלים, נחשפו לראשונה בפני הרמטכ"ל מסמכים המתעדים את אמו, ניצולת שואה שהלכה השנה לעולמה. "כבנים לניצולי שואה נזכור ונספר את סיפור הריקבון"

חוקרי מוזיאון "יד ושם" בירושלים חשפו היום (ראשון) לראשונה בפני הרטמכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מסמכים המתעדים את סיפורה של אמו מלכה, ניצולת שואה מהמחנה ברגן בלזן, במהלך יום עיון מיוחד שנערך בפני חברי פורום המטה הכללי. בין היתר, נחשפו בפני גנץ כרטיסה האישי של אמו, ילידת הונגריה, תעודות המעידות על בריחתה לשבדיה בתום המלחמה, וכן תיעוד של ניסיונותיה להעפיל לישראל באוניה ארלוזורוב ב-1947. היא העפילה לישראל בסופו של דבר באוניה אחרת שיצאה מקפריסין. "כבנים לניצולי שואה מחויבים אנו לזכור ולספר את סיפורם ואת סיפור הריקבון הערכי", אמר גנץ שהתרגש מאוד מהמחווה, בעיקר נוכח העובדה שאמו הלכה השנה לעולמה.

ראש המטה הכללי ופורם המטה הכללי של צה"ל ביום עיון מיוחד לציון יום הזיכרון והשואה בכיכר יד ושם, אפריל 2011. מגד גוזני
"בעת הזו נצדיע בכאב ונאמר לכל השוללים והמכחישים - לעולם לא נשכח". גנץ היום/מגד גוזני

"כבכל שנה, חזרנו גם היום להר הזיכרון ב'יד ושם', למקום שבו לצד המימד הלאומי, מתחבר כל אחד מאיתנו לנקודת המגע האישית שלו עם מאורעות השואה, כאן בכיכר המשפחה, בין ארכיון 'יד ושם' לבין בית-הספר המרכזי להוראת השואה, בין עברו של עמנו לעתיד ילדינו; ניצבים אנו יחדיו, פורום המטה הכללי, מפקדיו של צבא ההגנה לישראל, ומבטיחים כי נעמוד איתן, כצבא, כמדינה וכעם, למען לא יישנו מאורעות השואה" כך אמר גנץ, במסגרת יום העיון במוזיאון "יד ושם".

"בעת הזו נתייצב כולנו, בני הדור השני, השלישי והרביעי לנספים ולשורדים, בבסיסי צה"ל ובשטחי האימונים והקרב, נצדיע בכאב ונאמר לכל השוללים והמכחישים- לעולם לא נשכח", כך כתב הבוקר הרמטכ"ל באיגרת לחיילי צה"ל, שהופצה ביחידות השונות לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גנץ כתב באיגרת כי "צה"ל עומד היום כצבא איתן מוכן ומרתיע המסוגל לקדם כל איום והלתייצב מול כל אויב המבקש לקום עלינו להורגנו. האחריות מוטלת עתה על כתפינו לשמר את גחלת הזיכרון של מאורעות השואה, לשאוב תעצומות נפש מן הכאב וללמוד לקח נצחי כי עלינו לעמוד כחומת מגן איתנה לעמנו".

אחר הצהריים ייקח חלק הרמטכ"ל בפרויקט "פרח לניצול", במסגרתו יבקר יחד עם יו"ר הקרן לרווחת נפגעי השואה, אלוף (מיל') אלעזר שטרן, את השופט (בדימוס) דוד פרנקל ואת טומי יהודה בוק, שניהם ניצולי שואה ויקירי העיר ירושלים. במהלך המפגש יעניק הרמטכ"ל תעודה ופרח לניצולים, כאות הוקרה על תרומתם להקמת מדינת ישראל. במסגרת הפרויקט, המשותף לחיל החינוך והנוער ולקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, יבקרו קציני וחיילי צה"ל כ-17,000 ניצולי שואה בבתיהם לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully