וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה: מוקדי הסיוע נערכים לעלייה בפניות

אריאל נוי

1.5.2011 / 12:14

בשנים האחרונות ישנה עלייה של קרוב ל-50% בפניות של קשישים ניצולי שואה לקבלת סיוע נפשי סביב יום הזיכרון. "התלונות הן על תחושה כללית לא טובה, בריאותית או נפשית"

נוכח העלייה בפניות בשנים האחרונות סביב אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ב"מוקד אנוש" מתגברים היום (ראשון) את מוקד המצוקה ומבטיחים לתת מענה מהיר לכל ניצול שואה. מנכ"ל החברה, אריק אופיר אמר כי "נהוג לומר שאצל ניצולי השואה 'כל יום הוא יום השואה', וכי הזיכרונות חיים בהם בכל יום. אף על פי שלא הניצולים הם שזקוקים ליום השואה, אין ספק כי היום אשר עמוס בטקסים וסיפורים קשים, משפיע עליהם. ולראיה – מספר ניצולי השואה אשר פונים לסיוע נפשי עולה במהלך יום השואה ובימים שסמוכים אליו".

לדברי אופיר, "לאור עלייה של קרוב ל-50% בפניות של קשישים ניצולי שואה אל המוקד בשנים האחרונות, השנה לקראת יום השואה בכוונתנו לתגבר את צוות המוקד, המעניק אוזן קשבת ותמיכה רגשית או רפואית, ואף לתגבר את המוקד בפסיכולוגים".

מ"מוקד אנוש" נמסר כי במקרים מסוימים יודעים הפונים לקשר את סיבת פנייתם לקושי המתעורר סביב יום השואה, או בעקבות חשיפה לסיפורים באמצעי התקשורת. אולם במקרים רבים התלונות הן על תחושה כללית לא טובה, שיכולה לכלול גם לתעוקת חזה, חוסר תיאבון, מצבי רוח שונים וכדומה. "רק במהלך שיחה, שבה מקבל הפונה תשומת לב ואמפתיה, מתחוור לנו ולפונים כי ליום השואה יש קשר לתחושות אלו", הסביר אופיר, "עצם השיחה על כך, ובמקרה הצורך גם ההפניה לרופא, מביאה להקלה".

במהלך ערב יום השואה ויום השואה, יקבל מוקד המצוקה של "מוקד אנוש" פניות מכל ניצולי השואה הזקוקים לסיוע בריאותי או לאוזן קשבת, בטלפון 1700700113, הפעיל 24 שעות ביממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully