וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו נכנס לתפקיד המפכ"ל: תחושת שליחות

פנחס וולף ואריאל נוי

1.5.2011 / 10:21

המפכ"ל החדש קיבל דרגות רנ"צ מראש הממשלה והשר לביטחון הפנים והבטיח: "מי שיצטרף למשטרה יהנה מתנאי שכר מתאימים". משפחת שליט לא הורשתה להפגין מול ישיבת הממשלה בשל הטקס

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

למשטרה יש מפקד חדש: יוחנן דנינו קיבל הבוקר (ראשון) את דרגות הרב-ניצב, בטקס רשמי בלשכת ראש-הממשלה בירושלים. את הדרגות העניקו לדנינו במעמד החגיגי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. דנינו הצהיר בטקס כי הוא "מאמין במשטרה שהשירות לאזרח הוא נר לרגליה". על המינוי עצמו אמר דנינו כי הוא "חש תחושה עמוקה של אחריות ושליחות. השירות במשטרה הוא אבן יסוד של חברה דמוקרטית שומרת חוק, ואני רואה בתפקיד לא רק זכות גדולה, אלא חובה לבנות וליצור משטרה שתיהיה לגאון ולתפארת המדינה כולה. אני מאמין במשטרה חזקה ויעילה, שנלחמת בנחישות בפשיעה ובאלימות ומבארת את השחיתות בשלטון ובחברה". רנ"צ דנינו אף קרא לצעירים להתגייס למשטרה והבטיח: "מי שיגיע עכשיו יוכל לא רק ליהנות משליחות, אלא גם מתנאי שכר מתאימים".

טקס חילופי מפכלים במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אפריל 2011. עומר מירון
"רואה בתפקיד לא רק זכות גדולה, אלא חובה לבנות וליצור משטרה שתיהיה לגאון ולתפארת המדינה". דנינו מקבל דרגות/עומר מירון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את המפכ"ל הנכנס והתייחס להתמודדות המשטרתית עם הפשיעה בארץ. לדברי נתניהו, "בשנים האחרונות הייתה התקדמות מרשימה בטכנולוגיות ובדרכי ההתמודדות עם הפשע. חלק מטכנולוגיות אלו הן פולשניות, ויש לשמור על איזון לצד הצורך להתגונן מפני גורמי הטרור ומשפחות הפשע". נתניהו הוסיף כי "יש להגן גם על זכותם של אזרחי ישראל לפרטיות מפני יכולות אלה של הממשלה. כל ממשלות ישראל עד כה עשו זאת, ואני משוכנע שכך יהיה גם בעתיד". נתניהו פנה אז לדנינו ואמר: "אתה מכיר את המשטרה לפני ולפנים ועם הכרזתך כשוטר מספר אחת אתה נוטל על כתפייך אחריות כבדה מאוד".

"לא יודע אם המאבק בפשיעה המאורגנת אי פעם יסתיים"

המפכ"ל היוצא, רנ"צ דודי כהן, סיפר כי הפרידה מהמשטרה קשה לו מאוד ואמר: "השאיפה להיות חלק מהמשטרה הייתה אצלי כבר מכיתה ג' וזכיתי לממשה בצורה הטובה ביותר. אני אמנם פושט את המדים, אך אינני מסיר את שאיפתי לעשות גם בהמשך למען המדינה".

נתניהו פנה לכהן, הודה לו על שירותו ואמר: "אתה מותיר משטרה חזקה, בריאה ומוצקה, שאיננה חוששת למלא את תפקידה וגם להתעמת מול גורמים עברייניים ולהאבק בפשיעה המאורגנת. אני לא יודע אם המאבק בפשיעה המאורגנת אי פעם יסתיים, אך המאבק חייב להתקדם. משפחות הפשע יכולות להתחמש בטכנולוגיות מתמקדמות, כולל סייבר, ואנו חיביים להגן על אזרחי ישראל מפני יכולות אלה וחייבים לשפר את השימוש במערכות רבות עוצמה".

לאחר הטקס הממשלתי ייערך טקס חילופים רשמי גם במטה הארצי של המשטרה בירושלים. בטקס ייפרדו בכירי משטרת ישראל ובכירים במגזר הציבורי מהמפכ"ל היוצא דודי כהן.

בשל הטקס והאבטחה הכבדה סביבו, הוגבלה תנועתם של בני משפחת שליט המפגינים מדי יום ראשון מול משרד ראש הממשלה. הפעילים במאהל המחאה נדרשו לעמוד בצד השני של הכביש, מבלי שיוכלו להתקרב לשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully