וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: דנינו ימונה למפכ"ל, כהן ייפרד מהמשטרה

איילה חננאל

1.5.2011 / 6:02

לאחר חודשים של תהפוכות, ייכנס ניצב יוחנן דנינו לתפקידו כמפכ"ל המשטרה החדש במקומו של דודי כהן שיפרוש מהמשטרה. דנינו שימש בתפקידו הקודם כמפקד מחוז הדרום

העברת שרביט במשטרה: ניצב יוחנן דנינו ייכנס היום (ראשון) לתפקיד מפכ"ל המשטרה החדש במקומו של רב-ניצב דודי כהן שיעזוב את המשטרה. חילופי התפקידים יתבצע בטקס שייערך ברחבת הכותל המערבי בירושלים.

דנינו כיהן בתפקידו האחרון כמפקד מחוז הדרום במשטרה, מינוי שהוקדם על רקע מבצע "עופרת יצוקה" וכן בשל העימות בין השר לביטחון פנים דאז אבי דיכטר לבין מפקד המחוז דאז, ניצב אורי בר-לב. כהונתו כמפקד המחוז תיזכר בעיקר בזכות מעצרם של חברי ארגון הפשע של האחים זגורי.

טרם כהונתו כמפקד מחוז הדרום שימש דנינו כראש האגף לחקירות ומודיעין, כאשר בתקופתו עבר האגף שינוי ארגוני משמעותי כשהוקמה יחידת להב 433 למלחמה בפשיעה החמורה. דנינו פיקח על החקירות נגד הפוליטיקאים אברהם הירשזון, אהוד אולמרט, חיים רמון ומשה קצב, אשר הובילו להגשת כתבי אישום נגדם ואף להרשעות. לפני כן, שימש כראש המטה המבצעי של המשרד לביטחון פנים.

המפכ"ל הנוכחי דודי כהן יחד עם המפכ"ל המיועד יוחנן דנינו דקות לאחר ההכרזה על מינויו, דצמבר 2010. עומר מירון
מעביר את השרביט. דודי כהן ויוחנן דנינו/עומר מירון

בשנת 2003 התמנה דנינו לתפקיד ראש היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים) בדרגת תת-ניצב. הוא עסק בחקירת פרשת האי היווני בה המליץ לסגור את התיק נגד גלעד ואריאל שרון. בשנת 2002 קודם לדרגת סגן ניצב ולתפקיד סגן ראש היאחב"ל. במסגרת זו עמד בראש צוות החקירה של פרשת המעילה בבנק למסחר.

גם ההכרזה על מינויו למפכ"ל עברה דרך מספר מהמורות. דנינו נאלץ להתמודד עם טענות בדבר תפקודו במסגרת פרשת הרצח של שני סוכנים סמויים. זאת בעוד שברקע התחוללה פרשת ההטרדות המיניות של ניצב בר-לב, שהיה אף הוא מועמד לתפקיד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יוחנן דנינו, המפכ"ל החדש של משטרת ישראל, דצמבר 2010. עומר מירון
פיקח על החקירות נגד הפוליטיקאים אברהם הירשזון, אהוד אולמרט, חיים רמון ומשה קצב, אשר הובילו להגשת כתבי אישום נגדם ואף להרשעות. יוחנן דנינו/עומר מירון

במקביל, ייפרדו במשטרה מהמפכ"ל היוצא דודי כהן. כהן ייזכר כמפכ"ל שבמהלך כהונתו ספגו ארגוני הפשע המאורגן בארץ מכה קשה מהמשטרה בזכות מעצרים וכתבי אישום רבים. טרם ידוע להיכן יפנה כהן בחייו האזרחיים, אך בתור התחלה הוא הודיע כי כמו כל משתחרר טרי, הוא ייצא לחופשה בתאילנד בליווי שני בניו.

ביום חמישי האחרון ערך כהן פרידה מכתבי המשטרה במסגרתה התייחס גם לסיום תפקידו ואמר כי "הייתה לי זכות גדולה לעמוד בראש הפירמידה והארגון. המשטרה שלנו מצויינת. יש בה שוטרים, לוחמים ומתנדבים שעושים את המיטב ברוח הארגון".

המפכ"ל היוצא התייחס בדבריו גם לפרשת הרצח במועדון ה"בר-נוער" והודה כי "נכון להיום, אין לנו כיווני חקירה בתיק". כהן הוסיף, כי "מבחינת הפענוח, מדובר בתיק ללא מודיעין, ללא עדי ראייה, ונכון להיום אין לנו כיווני חקירה". המפכ"ל היוצא הגדיר את הרצח בבר-נוער כ"קשה, בעייתי ומרתק לפענוח".

בהתייחסו למצב הפשע בארץ אמר כהן, כי "ארגוני הפשיעה של היום הם יותר אלימים, יותר עשירים, יותר אמיצים ויותר מסוכנים. אולם המשטרה הטיבה להתעסק מול זה". המפכ"ל היוצא אף הצהיר כי "החברה בישראל היא לא חברה אלימה, אבל יש אלימות בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully