וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל המצרי: שישראל לא תתערב בפתיחת רפיח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.4.2011 / 12:30

בהמשך להודעת מצרים על פתיחת מעבר רפיח לצמיתות, כתב הגנרל סמי ענאן בעמוד הפייסבוק שלו כי "לישראל אין זכות להתערב בנושא פתיחת מעבר רפיח". גורם ישראלי: "מודאגים מההתפתחויות"

רמטכ"ל צבא מצרים, הגנרל סמי ענאן, הזהיר את ישראל מפני התערבות בענייניה של מצרים. ענאן כתב אתמול (שישי) בעמוד הפייסבוק שלו כי "לישראל אין זכות להתערב בנושא פתיחת מעבר רפיח. זהו עניין מצרי-פלסטיני".

דבריו של הרמטכ"ל נאמרו על רקע הצהרותיהם של בכירים במצרים בדבר כוונת מדינתם לפתוח את מעבר רפיח. שר החוץ המצרי, הדוקטור נביל אל-ערבי, אמר ל"אל ג'זירה" ביום חמישי כי "בימים הקרובים נשים קץ לסבל הפלסטינים ברצועת עזה". לדבריו, בתוך שבוע עד עשרה ימים ייפתח מעבר רפיח לצמיתות. ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, התבטא גם הוא בנושא בימים האחרונים ואמר כי ארצו "תפעל למען הסרת המצור על רצועת עזה".

בתוך כך, גורם ישראלי בכיר צוטט הבוקר בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" בהתייחס להודעתה של מצרים ואמר כי ישראל "מוטרדת מההתפתחויות האחרונות במצרים", שלדבריו, "יכולות להשפיע על ביטחון ישראל ברמה האסטרטגית". הגורם הוסיף כי ירושלים פנתה מאז ההודעה המצרית לקהילה הבינלאומית בבקשה שתזכיר למצרים לכבד את תנאי הסכם השלום שנחתם עם ישראל.

פתיחת המעבר תסיים למעשה את המצור שהטילה ישראל על עזה בשנת 2007, לאחר שחמאס השתלט על הרצועה במסגרת מאבק עקוב מדם עם הפתח. בתיאום עם משטר הנשיא המצרי המודח, חוסני מובארק, נפתח מעבר רפיח למעבר סחורות ובני אדם תחת עיניהם הפקוחות של כוחות הביטחון המצריים. בימים הראשונים של מבצע "עופרת יצוקה" נסגר המעבר באופן הרמטי, אולם לאחר מכן הוא שב ונפתח, בעיקר למעבר פצועים. מטרת הטלת המצור, על פי ישראל, היא לגרום לתושבי עזה להפעיל לחץ על ממשלת חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully