וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט סגר עלייה שבועית החדה החודש

נמרוד הלפרן

29.4.2011 / 23:44

על רקע דוחות כספיים חיוביים של חברות רבות בארה"ב נסגר המסחר בניו יורק בעלייה חדה- הגדולה ביותר החודש. הדאו ג'ונס עלה ב-0.4% ואילו הנאסד"ק נסגר ללא שינוי

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בדרכן לעלייה השבועית החדה ביותר החודש על רקע דו"חות כספיים חיוביים של חברות דוגמת יצרנית המיכון הכבד קטרפילר , חברת התרופות מרק וענקית הנפט שברון ונתוני מקרו כלכליים טובים מהצפוי. אזהרת רווח של יצרנית הסמארטפונים RIM ודו"חות מאכזבים של מיקרוסופט הכבידו על מניות הטכנולוגיה, ומניותיהן של שתי החבורת ירדו ב-14% וב-3% בהתאמה. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות השלים עלייה שבועית שלישית ברציפות.

מדד דאו ג`ונס עלה ב-0.4% לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי 2008 ועלה בחודש אפריל כולו ב-4% - העלייה החודשית החדה ביותר מאז דצמבר; מדד S&P 500 הוסיף 0.2% בדרכו לעלייה שבועית של 1.9% ועלייה חודשית של 2.8%. מתחילת השנה עלה המדד ב-8.4%. מדד נאסד”ק נסגר ללא שינוי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.3%. בסיכום שבועי ירדה התשואה ב-0.1% לעומת רמה של 3.4% ביום שישי שעבר, בדרכה לירידה שבועית שלישית ברציפות.

תחזית הרווח של בלקברי ירדה

הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בחודש מארס ב-0.6% לאחר עלייה מתוקנת של 0.9% בחודש הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% לאחר עלייה של 0.7% שעליה דווח במקור בחודש פברואר. ההכנסה האישית צמחה ב-0.5% - יותר מהתחזיות לעלייה של 0.4%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה באפריל לרמה של 69.8 נקודות לעומת רמה של 67.5 נקודות בחודש הקודם, לפי נתונים מעודכנים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מעט חדה יותר של המדד לרמה של 70 נקודות. עם זאת, נתונים ראשוניים על המדד שפורסמו מוקדם יותר החודש הצביעו על עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 69.6 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו בארה"ב, הנחשב לברומטר למצב העסקים בארה"ב, ירד בחודש אפריל בשיעור חד מהצפוי. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו, אשר עלה לפני חודשיים לשיא של 22 שנים, ירד החודש לרמה של 67.6 נקודות לעומת רמה של 70.6 נקודות בחודש מארס. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 68 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות הכלכלית ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

ריסרץ' אין מושן, יצרנית הסמארטפון בלקברי, הורידה אמש את תחזית הרווח לרבעון הכספים הנוכחי המסתיים בסוף חודש מאי לטווח של 1.3-1.37 דולר למניה לעומת תחזית קודמת מחודש מארס לרווח של 1.47-1.55 דולר למניה. RIM הזהירה גם כי הכנסותיה ברבעון צפויות להיות נמוכות במעט מתחזיתה הקודמת של 5.2-5.6 מיליארד דולר.

ענקית התוכנה מיקרוסופט דיווחה אמש על רווח נקי של 5.2 מיליארד דולר, או 61 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 4 מיליארד דולר, או 45 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הטבות מס רשמה החברה רווח של 56 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-16.4 מיליארד דולר, צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 16.2 מיליארד דולר. עם זאת, מכירות חטיבת מערכת ההפעלה חלונות של החברה היו נמוכות מהצפוי.

חברת התוכנה הישראלית אמדוקס הפועלת בתחום הבילינג בענף הסלולר, פירסמה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט אמש את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני בשנת העסקים הנוכחית שלה. החברה הציגה גידול של 6% בהכנסותיה ברבעון האחרון, לעומת התקופה המקבילה, אשר הסתכמו בכ-789 מיליון דולר, מעט מעל לצפי הקודם של האנליסטים למכירות בסך 782 מיליון דולר.

מנגד, בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי מתואם של 110 מיליון דולר, נמוך ב-5.6% לעומת הרבעון אשתקד, אך מעל לצפי האנליסטים לרווח של 108 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP הסתכם בכ-58 סנט בהשוואה ל-56 סנט ברבעון המקביל ול-56.7 סנט על פי התחזית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully