וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה בשיעור חד מהתחזיות

29.4.2011 / 18:39

למרות ההתייקרויות ועליית מחירי הנפט והדלק, נרשמה עלייה חדה מהצפוי בצריכה הפרטית בארה"ב, וההכנסה האישית עלתה גם היא. מדד מנהלי הרכש של שיקגו ירד החודש בשיעור חד מהצפוי

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה בחודש מארס בשיעור מעט חד מהתחזיות, וזאת על אף עליית מחירי הדלק, כך דיווח משרד המסחר האמריקאי היום. ההכנסה האישית עלתה גם היא מעבר לתחזיות.

הצריכה הפרטית עלתה ב-0.6% בחודש שעבר, מעל לתחזיות ולאחר שבפברואר נרשמה עלייה של 0.9%. מדובר בחודש התשיעי ברצף שבו עולה הצריכה הפרטית בארה"ב. בהתאמה לאינפלציה, נרשמה עלייה של 0.2% בצריכה בחודש שעבר. ההכנסה האישית בארה"ב עלתה ב-0.5% במארס, מעל לתחזיות לעלייה של 0.3%.

הקמעוניות בארה"ב דיווחו על עלייה לא צפויה במכירותיהן בחודש שעבר, לאחר שיותר אמריקאים חזרו לקנות ברשתות כמו קוסטקו, סאקס וויקטוריה'ס סיקרט, השייכת לחברת לימיטד ברנדס. המכירות בחנויות ויקטוריה'ס סיקרט עלו במארס ב-19%, יותר מפי עשרה מהתחזיות, בעוד שבמגזר כולו נרשמה עלייה של 2.2% במכירות, לעומת תחזיות לירידה של 0.5%.

התמ"ג צמח בקצב איטי מהצפוי

אתמול דיווח משרד המסחר האמריקאי כי התמ"ג של ארה"ב צמח ברבעון הראשון ב-1.8% - קצב איטי מהצפוי. הצריכה הפרטית עלתה ברבעון הראשון ב-2.7%, מעל למצופה.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה באפריל לרמה של 69.8 נקודות לעומת רמה של 67.5 נקודות בחודש הקודם, לפי נתונים מעודכנים שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מעט חדה יותר של המדד לרמה של 70 נקודות. עם זאת, נתונים ראשוניים על המדד שפורסמו מוקדם יותר החודש הצביעו על עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 69.6 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו בארה"ב, הנחשב לברומטר למצב העסקים בארה"ב, ירד בחודש אפריל בשיעור חד מהצפוי. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו, אשר עלה לפני חודשיים לשיא של 22 שנים, ירד החודש לרמה של 67.6 נקודות לעומת רמה של 70.6 נקודות בחודש מארס. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 68 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות הכלכלית ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully