וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "על אש"ף לחזור בו מההכרה בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2011 / 16:26

למרות הצהרותיו של אבו מאזן לפיהן ימשיך לקיים מגעים עם ישראל למרות הפיוס, קרא ראש ממשלת חמאס ברצועה לאש"ף לחזור בו מההכרה בישראל כיוון שהיא מתנגדת להסכם. "לא נכיר בכיבוש"

על רקע חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח שלשום בקהיר, קרא היום (שישי) ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, לאש"ף לחזור בו מהכרה בישראל. וזאת לאור התנגדותה של ישראל להסכם הפיוס.

בשיחה עם עיתונאים בעזה אמר הניה עוד כי אין עוד צידוק להכיר בישות הציונית "לאחר שדחתה את הזכויות הפלסטיניות והתנגדה לאחדות הפנים-פלסטינית". הוא הוסיף ואמר כי "נוכחותו של הכיבוש על אדמותינו לא לגיטימי ואי אפשר להכיר בו".

הניה אמר כי לא צריך לקחת ברצינות את האיומים הישראלים להכשיל את הסכם הפיוס בין פתח לחמאס ואת ההיסטריה שאחזה בקרב בכירי ההנהגה הישראלית. "אנו פועלים למען האינטרסים של עמנו הפלסטיני. לא ממש מעניינות אותנו עמדותיה של ישראל", אמר. עוד ציין כי האווירה החיובית השוררת כעת והכוונות הטובות של שני הצדדים "הן ערובה להצלחת הסכם הפיוס".

עם זאת, יו"ר הרשות אבו מאזן אמר אתמול בתגובה לדברי חמאס לפיהם לא יכירו בישראל ולא ינהלו עמה משא ומתן מדיני, כי "הממשלה החדשה שתוקם היא ממשלה מקצועית ולא פוליטית. הפוליטיקה היא באחריות אש"ף, כלומר באחריותי. הממשלה תעבוד לפי המדיניות שלי. הממשלה הזו תעסוק בשני דברים בלבד: שיקום עזה וקביעת מועד לבחירות". אבו מאזן הוסיף, כי "אם נתניהו ירצה לחדש את המשא ומתן, נחדשו מיד, כי אין שום קשר לעניין הממשלה והבחירות עוד שנה. זה שני נושאים לא קשורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully